Activiteiten > Sportdag

Datum: 11 juni 2005

Geslaagde Hans Meijer Advies Sportdag 2005

Zaterdag 11 juni jl. was er de Hans Meijer Advies sportdag voor alle jeugdleden. De sportdag zou worden afgesloten met een gezamenlijke barbecue. De weersvoorspellingen voor deze dag waren niet echt gunstig (koud met af en toe een bui). Toch kan de organisatie achteraf terugkijken op een mooie dag. Het begon allemaal al op vrijdagavond 11 juni jl. Om 19.00 uur waren diegenen die alles moesten uitzetten al bezig. Alles werd netjes uitgezet en uitgemeten zodat alles de volgende dag eerlijk kon verlopen. Het begon allemaal niet zo gunstig. De sportdag zou om tien uur beginnen. Onverwacht was er echter nog een inhaal wedstrijd. Omdat de tegenstander van de B-meisjes de vorige zaterdag niet op kwamen dagen (geen vervoer) moest deze wedstrijd precies op deze dag alsnog worden gespeeld. Natuurlijk waren de tegenstanders veel te laat waardoor het hele programma al moest opschuiven.

Onder het toeziend oog van sponsor Hans Meijer kon om half elf de sportdag dan uiteindelijk beginnen. In de verschillende leeftijdscategorieen werd er op de volgende onderdelen gestreden tot op het uiterste: 30/60 meter sprint, 200/400 meter hardlopen, Verspringen, Hoogspringen, Kogelstoten, Hindernisbaan, Strafworpen, Gaten gooien.

Om ongeveer 14.30 uur was iedereen klaar met zijn onderdelen en kon het wachten voor de deelnemers beginnen. Buiten werden de barbecue’s aangestoken, terwijl in de bestuurskamer alle punten werden geteld en verwerkt in de computer. Nadat alle punten waren geteld en de diploma’s en certificaten geprint, konden de prijzen worden uitgereikt door sponsor Hans Meijer. Iedere deelnemer kreeg een medaille en een diploma met daarop de behaalde resultaten per onderdeel. Dit jaar werden er een recordaantal certificaten uitgereikt voor het verbeteren van soms al jarenlange records. Frederique Abbas wist maar liefst vier records te verbeteren. Melanie van der Valk, Stefan Peekstok en Jard Wesdorp wisten ieder twee records te verbeteren en verder werden er nog nieuwe records gevestigd door Jorick Huizer, Tim Groenendijk en Anouk Krijger. Karen Vroegindeweij en Denise Looy wisten een bestaand record te evenaren.

Uitslag Hans Meijer Advies sportdag 2005:

Jongens/meisjes 4-5 jaar:
1e plaats: Tim Groenendijk