Activiteiten > Badgastentoernooi

Datum: 1 augustus 2015 - 8 augustus 2015
Tekst: Dirk Jansen

Mooie wedstrijden bij het AH Badgastentoernooi

Van onze vereniging "Bonne Chance" waren 4 deelnemers aanwezig, het koppel Andre Vis en Yvette Vis en Dirk Jansen en Ria Jansen, op het 8 dagen durende Badgastentoernooi. Maar liefst 36 koppels met spelers uit Frankrijk, Duitsland en zelfs Finland lieten hun kunsten zien. Alle twee de koppels gingen twee dagen gezamelijk ten strijde in de hoofd klasse, waarna er een splitsing kwam in een eerste en een tweede klasse. Andre Vis en Yvette Vis plaatsten zich in de eerste klasse en Dirk Jansen en Ria Jansen gingen verder in de tweede klasse waarin de strijd 4 dagen verder ging voor plaatsing in de finales eerste en tweede klas. Na 6 dagen en vijftien gespeelde wedstrijden waren Dirk Jansen en Ria Jansen uitgeschakeld voor de finale plaatsen 2e klasse. Andre Vis en Yvette Vis plaatsten zich wel voor deze finale rondes in de eerste klasse. Na eerst de halve finale te hebben gewonnen mochten ze op de 8e speeldag de finale spelen, waar ze koppel Willem v.d. Linde en Marius Witte en koppel Evert Pieters en Olaf Bijl wisten te verslaan. Een prachtige prestatie voor de spelers van Bonne Chance en een bijzonderheid omdat voor het eerst sinds het bestaan van dit toernooi (15 jaar) de wisselbeker buiten Ouddorp terecht komt.