Activiteiten > Welpentoernooi

Tekst: Britt Kievit
Foto('s): Anne Los

Fantastische Welpendag 2015!

Zaterdag 31 oktober was een hele leuke, maar ook spannende dag. Voor het eerst een korfbalwedstrijd spelen, dat is gaaf! 's Ochtends om 06.30 uur hadden de meiden het liefst al hun korfbalrokje aan getrokken, maar het was pas om 09.15 uur dat we verzamelde bij de Staver om met z'n allen te vertrekken naar Bergen op Zoom.

In totaal werden er vier wedstrijdjes gespeeld. Omdat Good Luck F2 momenteel alleen nog maar traint en nog geen wedstrijden speelt in de competitie, was het voor Fleur, Lynn, Tess, Maritt en Iris extra spannend. Gelukkig hadden ze hulp van Brent die wel weet hoe het is om een korfbalwedstrijd te spelen. Een wedstrijd werd gespeeld volgende de regels van het monokorfbal, waarbij ieder team uit 4 spelers bestaat. De wedstrijdjes bestonden uit 5 minuten speeltijd, 3 minuten strafworpen en nog 5 minuten speeltijd. De gemaakte strafworpen telde mee als wedstrijddoelpunten. We hadden ons ingeschreven in de 'Puppy Poule', waarin de jongste korfballertjes kennis konden maken met een wedstrijdje korfbal en de korf op 2 meter hoogte hing in plaats van 2,5 meter. In werkelijkheid was Good Luck echter het enige team met beginnende korfballertjes, waarbij andere verenigingen toch een ander beeld hadden bij een 'Puppy Poule'. Ondanks hier en daar een fors verschil in korfbalervaring hebben we toch enorm genoten. Stapje voor stapje ging het beter en werd er zelfs één wedstrijd gewonnen!

Naast de wedstrijdjes die gespeeld werden, waren er ook vele spelletjes te doen. Bij de spelletjes waren medailles te verdienen voor de drie kinderen per leeftijdscategorie die de meeste punten scoorde. En fanatiek is Good Luck zeker, in de leeftijdscategorie 5 jaar was de 3e, 2e en 1ste plek voor Good Luck.

Moe, maar voldaan vertrokken we richting huis. Het was een welpendag om zeker niet te vergeten!