Activiteiten > Korfbal Challenge

Datum: 28 december 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck E2 kampioen op de Korfbal Challenge: NU MET FILM!

Op maandag 28 december was Good Luck E2 te gast in het Topsportcentrum te Rotterdam. De zes jonge spelers zijn kampioen geworden tijdens de veldcompetitie en waren uitgenodigd om een kampioenenparade te lopen met alle andere kampioenen. Een hele stoet aan auto's vertrok vanaf 16.00 uur vanaf de Staver richting de Mac naast de Kuip. Eerst lekker eten en daarna hard werken, en dat werd beloond. De eerste wedstrijd begon om 18.30 uur tussen PKC en de Young Golden Tulips. Na een goede start van de jonkies trok PKC toch aan het langste eind. Na deze wedstrijd stonden onze kanjers in de schijnwerpers. Met vlaggen en spandoeken liepen Femke, Evy, Max, Sem en Milan, samen met hun trotse coaches Britt en Brian, een ronde over het veld en werden enthousiast aangemoedigd door familie en vrienden. Jammer genoeg kon Tomas er niet bij zijn. Op de middenstip kregen ze van de spelers van landskampioen PKC en spelers van Oranje prachtige medailles uitgereikt. Dit was al helemaal Top, maar er stond nog een wedstrijd op het programma, namelijk tussen TOP en KZ. Dit was helaas een wat mindere wedstrijd, waarbij de spelers niet echt met scherp schoten. Maar het weerhield onze eigen kampioenen er niet van om hard te gillen, te toeteren en te klappen voor beide ploegen. Dit was nodig, want de ploeg die het beste en hardste aanmoedigde kreeg nog een prijs van de organisatie. TOP won de strijd en staat woensdag tegen PKC in de finale. En wie werd deze avond kampioen aanmoedigen van de kampioenen?? Juist, onze Good Luck E2!! Weer een fantastische prestatie van dit jonge ploegje. Ze kregen allemaal mooie prijsjes en de leukste is natuurlijk vrij kaartjes voor de finale van de Korfballeague. Dit jaar voor het eerst NIET in Ahoy, maar in de ZiggoDome in Amsterdam. De Good Luckers konden met iedereen op de foto en kregen van alle spelers een handtekening. Het was voor iedereen een hele leuke avond met mooi korfbal en een prachtig slot voor Good Luck.

Iedereen heeft foto- en filmopnames gemaakt. Enkele foto's en een leuk filmpje van deze onvergetelijke avond, zijn te vinden via de link hieronder.