Activiteiten > Seizoensafsluiting D/E

Tekst: Britt Kievit
Foto('s): Britt Kievit

Seizoensafsluiting Good Luck D/E zeer geslaagd

Vrijdag 24 juni was de dag waar vele kinderen van Good Luck D/E al enige tijd naar hadden uitgekeken. De laatste competitiewedstrijd was al enige tijd geleden gespeeld en ook de laatste trainingen hadden plaatsgevonden. Om een geweldig seizoen af te sluiten waar Good Luck D zeer goede wedstrijden heeft gespeeld in de 1e klasse, Good Luck E1 tot het laatste moment van de competitie heeft meegedaan voor het kampioenschap in de 2e klasse en Good Luck E2 ervaring heeft opgedaan in de 1e klasse, was het nu tijd voor een spetterende seizoensafsluiting.

Helaas kon Femke in eerste instantie niet aanwezig zijn, maar hoe gaaf was het dat ook zij op het laatste moment toch mee kon en we compleet met 3 teams aanwezig waren op camping de Grevelingen in Battenoord. Bij aankomst op de camping kregen alle kinderen te horen in welke tent ze zouden slapen en konden ze samen met de ouders hun tent gaan inrichten. Nadat alles was uitgepakt, was het tijd om afscheid te nemen. Eerst even genieten van de heerlijk gebakte pannenkoeken aan de geweldige biertafels die wij mochten gebruiken van Party Service Mierop te Ouddorp. Vervolgens kon de eerste corvee ploeg aan de slag met de afwas terwijl de overige kinderen zich heerlijk vermaakte in de speeltuin, kabelbaan of voetbalkooi.

Om 19.00 uur was het sportkleding aantrekken en hardlopend richting Herkingen. De opdracht die de kinderen meekregen was op zoek te gaan naar een stok en een klein steentje. Aangekomen in Herkingen werd er al meer duidelijk wat we gingen doen toen de kinderen ook een knijper, een touwtje en een stukje ontbijtspek uitgedeeld kregen. Met een aantal aanwijzingen was het de bedoeling een eigen hengel te maken en met deze hengel zoveel mogelijk krabben te vangen. Het eerste uur werd er met name door de meiden heel veel gegild, want wat nu als er een krab niet in je emmer terecht komt, maar lekker gaat rondlopen. Of wanneer je emmer te vol zit en de krabben eruit klimmen. Na twee uurtjes was het tijd voor de 'krabbenrace'. Alle krabben werden tegelijkertijd los gelaten en welke krab zou als eerste het water bereiken. Toen alle krabben weer veilig het water hadden bereikt hebben we nog heerlijk in het zonnetje wat gedronken en een cakeje gegeten. Het was tijd om terug te keren naar de camping. Omdat wij dachten dat de kinderen toch wel moe zouden zijn van een hele schooldag en de 4,5 km heen naar Herkingen, stonden er 3 auto's klaar om de kinderen om de beurt terug te brengen naar de camping. Maar tot onze grote verbazing maakte slechts 6 kinderen gebruik van de auto's en liepen de overige 16 kinderen de 4,5 km terug naar de camping. Op de camping aangekomen was het tijd om te douchen en vervolgens nog even te genieten van een kampvuur met marshmallows. Het werd steeds later en het werd echt tijd om naar bed te gaan. Nog even kort gezellig kletsen en daarna mondjes dicht.

Al vroeg werden de eerste kinderen weer wakker. Pyama uit, sportkleding aan en hup snel lekker gaan spelen. Voorafgaand aan een heerlijk ontbijt werd er eerst gezongen voor Mark, want hij was tenslotte jarig. Na het ontbijt gingen we richting de entree van de camping waar omstreeks 9.30 uur de wielrenners van het NK wielrennen langsreden. Na hard juichen en geklap was het tijd voor de 'Good Luck spelen'. Ieder team had zijn eigen kleur en ging een spelletjesparcours af waarbij iedere ronde tussen twee teams werd gestreden om de winst. Naast de spellen beachkorfbal, krattenrace, verspringen en boter kaas en eieren was er ook een natuurpad waar de kinderen 9 vragen moesten beantwoorden. Na 2,5 uur plezier was het tijd voor een heerlijke luch; broodjes knakworst. De broodjes vlogen erin na al het sporten. De corvee ploeg werd weer aan het werk gezet terwijl de andere weer even lekker gingen spelen. 's Middags werd de groep in tweeën verdeeld en werd er een fanatiek potje volleybal gespeeld. Tot slot was het tijd voor een parcours waarbij de kinderen eerst een beker om moesten gooien op een bepaalde manier, vervolgens 10 rondjes om een pion moesten rennen en daarna zo snel mogelijk naar beneden gleden over een zijl met water en zeepsop. Heerlijk om na een dag vol plezier en sporten even af te koelen en hard te lachen om alle buikschuivers die er werden gemaakt. Even na 18.00 uur was het tijd voor een heerlijk patatje met snack waarna de maagjes weer gevuld waren, iedereen lekker ging douchen. Omdat de eerste nacht toch wel een heel kort nachtje was voor de meeste kinderen startte de 'bioscoop a camping' iets eerder dan gepland. Met z'n allen keken we in een tot bioscoop omgebouwde partytent naar de grappige film Madagascar 3. Bij een film hoort natuurlijk lekker snoepen, dus het lopend buffet was een aantal keer tijdens de film geopend voor iets lekkers. Bij sommige kinderen vielen de oogjes nog net niet dicht, dus na de film was het direct lekker naar bed en al heel snel was het stil.

Na lekker iets langer geslapen te hebben dan zaterdagochtend, zaten we zondag weer aan een heerlijk ontbijtje. Helaas was het daarna tijd om op te ruimen en de spullen weer bij elkaar te zoeken. Hoe sneller je klaar was hoe langer je nog even kon spelen voordat alle ouders weer kwamen om de kids op te halen. Eigenlijk was het nog veel te gezellig om naar huis te gaan, maar toen papa en mama aankwamen was het toch wel weer leuk om ze te zien. Met alle hulp van de ouders waren we snel opgeruimd en zaten we om half 3 al heerlijk op de bank bij te komen van een geweldig weekend. Wat een geweldige kids!!!

Wij willen graag Lotte, Brian, Eelco en Anouk enorm bedanken voor hun hulp tijdens het weekend. Daarnaast de ouders die ons geholpen hebben met het opzetten en opruimen van de tenten, de ouders die heerlijke pannenkoeken hebben staan bakken en natuurlijk alle kinderen voor hun gezelligheid. We hebben genoten.

Samantha
Heidi