Activiteiten > Badgastentoernooi

Datum: 30 juli 2016 - 6 augustus 2016
Tekst: Dirk Jansen

Badgastentoernooi augustus 2016

Tijdens het badgastentoernooi in Ouddorp was er ook dit jaar weer een grote opkomst. Er waren spelers uit Duitsland en Frankrijk (Elk jaar komen zij hiervoor naar Ouddorp) en dit jaar had ook een team uit Belgie zich ingeschreven.

Ook van onze vereniging "Bonne Chance" was er dit jaar weer een grotere opkomst voor dit acht dagen durende toernooi en dit jaar waren het zelfs 12 personen dus 6 koppels die zich hadden ingeschreven.

De eerste twee dagen werd er gestreden in een hoofdklasse dus iedereen was gelijk. Na deze eerste twee dagen werd er gesplitst en speelden we verder in een eerste en een tweede klasse..

In de eerste klasse zaten Andre en Yvette Vis en Piet en Sjaan Sprong. In de tweede klasse waren Dirk en Ria Jansen, Lau en Ina Minheere, Djim van Houten en Jeanet Leroy en Anneke de Groot en Ria van Oudenaren geplaatst.

Na weer twee dagen spelen was er weer een wijziging in de poules en zaten Andre en Yvette Vis nog steeds in de eerste klasse alleen Piet en Sjaan Sprong degradeerden naar de tweede klasse en Djim van Houten en Jeanet Leroy promoveerden naar de eerste klasse. De andere spelers bleven gewoon tweede klasse spelen. Na weer twee dagen gespeeld te hebben werden de eerste en tweede plaats van de twee eerste klas poules geplaatst in de halve finales en de eerste plaatsen van de vier tweede klas poules werden ook geplaatst in de halve finales. In de eerste klas zaten van onze vereniging geen winnaars maar in de tweede klas was in een van de poules Dirk en Ria Jansen de winnaar en kwamen dus in de halve finale. Ook deze dag wonnen zij de halve finale en dat betekende dus dat ze in de finale moesten spelen voor de eerste of tweede plaats. Eind resultaat van dit toernooi de wisselbeker blijft dit jaar in Ouddorp.

De eerste klas winnaar is dit jaar Evert Pieters en Olaf Bijl uit Oddorp. En de tweede klas winnaar is Dirk en Ria Jansen uit Middelharnis.