Activiteiten > Koppeltoernooi Eilandbeker

Datum: 27 augustus 2016
Tekst: Dirk Jansen

Koppeltoernooi Eilandbeker

Zaterdag 27 augustus was de derde en laatste wedstrijd van het Koppelkampioenschap Goeree Overflakkee. Deze laatste wedstrijd werd gespeeld op de banen bij "Bonne Chance" in Middelharnis. Voor het tweede jaar werd dit gespeeld tussen de verenigingen Les Boules de la Chevre uit Melissant, L.T.C. uit Ouddorp en Bonne Chance uit Middelharnis. Van elke vereniging mogen er max. 8 koppels deelnemen. Vanaf 10.00 uur werd er door de 24 koppels 4 speelrondes gespeeld. Aan het eind van de dag werden de behaalde wedstrijdpunten bij elkaar opgeteld en bleek dat het koppel Willem en Ria van der Linde uit Ouddorp de meeste punten hadden en dus het beste koppel van Goeree Overflakkee 2016 waren en de wisselbeker in ontvangst mocht nemen. In 2015 was de wisselbeker in Melissant bij het koppel Willem Biesheuvel en Annemiek van der Wal. Op een tweede plaats eindigde Marius Witte (invaller voor Gerard van der Rijt) en Leo Kroon ook uit Ouddorp gevold door Cees en Gerda Huizer uit Melissant die derde werden. Door een hoge klassering van de Ouddorpse koppels is Ouddorp de sterkste vereniging van het eiland. Het waren drie leuke wedstrijddagen en kunnen nu al zeggen dat er volgend jaar weer een eiland koppelkampioenschap zal worden georganiseerd.