Activiteiten > Schoolkorfbaltoernooi

Datum: 25 september 2019
Tekst: Irene van Peperstraten

Hans Meijer Advies Schoolkorfbaltoernooi

Woensdag 25 september 2019 vond de 43e editie van ons jaarlijkse schoolkorfbal toernooi plaats. Het toernooi werd ook dit jaar weer mogelijk gemaakt door onze sponsor Hans Meijer Advies.

Deze editie hadden we kinderen uitgenodigd van de groepen 3 t/m 6 van omliggende basisscholen en er hebben zich 23 teams aangemeld, wat zorgde voor een gezellige drukte op het complex. De wedstrijdjes werden gespeeld in de vorm van 4Korfball, hierbij heeft elk team 4 kinderen in het veld staan en is er in tegenstelling tot "normaal" korfbal geen verdeling in een aanval en verdedigingsvak, maar doet ieder kind de gehele wedstrijd actief mee aan het spel.

Tussen de wedstrijden door konden de kinderen op het evenementen veld spelletjes spelen. De punten die ze daarmee verdienden werden opgeteld op de spelletjes kaart en voor degene met de meeste punten was er een mooie medaille.

We kijken als organisatie terug op een geslaagd toernooi, dat ondanks dat het er 's ochtends niet goed uit zag, toch bijna helemaal droog is verlopen, heel af en toe was er zelfs een bleek zonnetje. Maar dat het een geslaagd toernooi was lag zeker niet alleen aan het weer.. we willen een compliment geven aan alle deelnemende kinderen en hun leerkrachten en begeleiders, er is deze editie geen onvertogen woord gevallen, jullie waren respectvol naar elkaar en naar de scheidsrechters en de hele middag stond in het teken van gezelligheid en sportiviteit, chapeau!

En uiteraard willen we die scheidsrechters, de spelletjes begeleiders en alle andere vrijwilligers die geholpen hebben met het toernooi enorm bedanken, zonder jullie inzet was dit niet mogelijk geweest. Jullie zijn toppers!