Activiteiten > Bedrijventoernooi

Datum: 17 juni 2006

Bedrijventoernooi

Zaterdag 17 juni jl. organiseerde korfbalvereniging Good Luck voor de 18e keer haar bedrijvenkorfbaltoernooi. Op het Van der Vinden vastgoed veld, het WEA-Deltaland veld en het Tuinderij Vers veld streden 15 teams om de eerste plaats en daarbij een vermelding op de wisseltrofee. Ook werd er dit jaar weer gestreden om de Fair Play wissel bokaal.

Net als voorgaande jaren waren de weergoden ons weer goed gezind. Het was een prachtige zomerdag en dat heeft het barpersoneel geweten. Jaap en Marjo hebben hun handen weer vol in de kantine om iedereen te kunnen voorzien van sportdrankjes en broodjes/lunchpakketten, terwijl Bram Adam de biertap bezette en gedurende de dag weer menig vaatje leeg wist te tappen.

Om 10.00 uur werd het startsein gegeven. 's-Morgens werden de poulewedstrijden gespeeld. In poule A streden debutant o.b.s J.C. van Gent, van Groningen Sloopwerken, Partitio GSTL, Loodgietersbedrijf Rijmi en Tuugie.nl 1 om de eerste plaats. In poule B waren dat Brasserie Adam, C-1000 /1, Hans Meijer Advies, Plexus Orthopedie, en Ouders/GT&A. In poule C streden C-1000 / 2, Rabobank Goeree-Overflakkee, Tuugie.nl 2, WEA Deltaland en Zwapex Afdichtingstechnieken om de hoogste plaats in de poule.

's-Middags werden de kruisfinales gespeeld waarbij uiteindelijk de nummers 15 tot en met nummer 1 van het hele toernooi konden worden bepaald. Opvallend was de eindrangschikking van o.b.s. J.C. van Gent. De leerkrachten van deze school namen voor het eerst deel aan het toernooi en eindigden meteen op een keurige vijfde plek. Ook de ploegen van van Groningen Sloopwerken en Partitio GSTL eindeigden aanzienlijk hoger dan voorgaande jaren.

WEA Deltaland was de twee voorgaande jaren zonder een wedstrijd te winnen als laatste geëindigd. Dat ze het hierdoor niet minder naar hun zin hebben bewezen ze door weer in te schrijven en dit jaar wisten ze dan ook eindelijk twee wedstrijden in winst om te zetten en eindigden hierdoor een plaatsje hoger dan voorgaande jaren.

Van de drie poulewinnaars ging uiteindelijk een team samengesteld uit oud korfballers en ouders gesponsord door GT&A er met de wisselbeker vandoor voor de ploeg van Loodgietersbedrijf Rijmi en als derde de vriendenploeg Tuugie.nl 2.

Dat het vriendenclubje Tuugie.nl niet alleen sportief is maar ook sportief speelt bleek wel doordat Tuugie.nl 1 door de scheidsrechters werd aangewezen als de absolute winnaar van de FAIR PLAY-cup.

Evenals voorgaande jaren was de EHBO aanwezig om eventueel assistentie te verlenen bij kleine ongemakken of blessures. Vorig jaar hadden deze mensen het heel druk gehad met verschillende enkelblessures, dit jaar konden ze op hun gemakje een aantal van de wedstrijden bekijken.

Traditioneel werd het toernooi omstreeks 16.00 uur afgesloten met een gezamenlijke barbecue waarbij nog het nodige werd genuttigd. Dank gaat uit naar de scheidsrechters Adwin, Harm, Lau en Rik. Natuurlijk ook iedereen bedankt die tussen het spelen van hun wedstrijden ook nog bereid was om af en toe een wedstrijdje te fluiten.

De organisatie dankt verder nog de wedstrijdleiding Erika en Ina, geluidsman Richard en verder iedereen die aan het eind van de dag nog een handje hebben geholpen bij het opruimen van de velden/palen enz. En uiteraard de mensen die de gehele week vooraf hebben geholpen met de opbouw en de maandag na het toernooi met het opruimen van de overkapping en de tenten.

Het blijkt toch maar weer waar een kleine vereniging groot in kan zijn. Alleen doordat iedereen zijn steentje bijdraagt kan dit toernooi jaar op jaar met succes georganiseerd worden.

Qua sportiviteit en gezelligheid was het weer een geslaagd toernooi. Door de geweldige inbreng van de vele sponsors is het toernooi ook financieel weer een succes geweest en dus kunnen we terug zien op een sportieve, geslaagde en gezellige dag.

Voor een kleine sfeerimpressie van de dag, kunt u hieronder nog een aantal foto's bekijken.

André, Arend, Dim, Hans en Henk.

Voor de diegenen die de volledige uitslag nog wilden weten:

1. Ouders GT&A
2. Loodgietersbedrijf Rijmi