Activiteiten > Mini schoolkorfbal

Datum: 11 april 2007

Hans Meijer Advies Mini Schoolkorfbaltoernooi

Woensdagmiddag 11 april jl. organiseerde korfbalvereniging Good Luck te Middelharnis voor de tweede keer het mini-schoolkorfbaltoernooi voor de groepen 3 en 4 van het basisonderwijs. In verband met de omvang van het toernooi in september is er voor gekozen om het toernooi in het vervolg te splitsen. In het voorjaar is er een toernooi voor de groepen 3 en 4 van het basisonderwijs en in het najaar is het grote toernooi voor de groepen 5 t/m 8 van het basisonderwijs.

Om half twee werd het eerste fluitsignaal gegeven. In de stralende zon streden zestien teams van de diverse scholen uit Middelharnis, Sommelsdijk en Stad a/h Haringvliet in drie poules voor de hoogste eer. In het begin was het nog even wennen voor de kinderen en werden er weinig doelpunten gescoord. In de loop van de middag ging het echter steeds beter en aan het eind van de middag werd er door de diverse teams lustig op los gescoord. Tussen de wedstrijden door konden de kinderen nog deelnemen aan een individuele spelletjescompetitie.

Na een leuke maar inspannende middag konden tegen half vijf de prijzen worden uitgereikt door sponsor Hans Meijer.

De spelletjescompetitie voor groep drie werd gewonnen door Brian Krijger. De tweede plaats was voor Cassidy Cok en Jeanine Boogaard wist de bronzen medaille te behalen. In groep vier ging Magali Veira er met een gouden medaille van door. Het zilver was voor Evelien Kroon en Roël van Hulst en Rick Berkenbosch deelden een derde plaats.

De uitslag van het toernooi ziet er als volgt uit:

Poule 1 (groep 4):
1e plaats: Albert Schweitzerschool 1
2e plaats: Bosseschool 1

Poule 2 (groep 4):
1e plaats: Daltonschool 2
2e plaats: J.C. van Gentschool 2

Poule 3 (groep 3)
1e plaats: J.C. van Gentschool 5
2e plaats: Daltonschool 3

Tot slot gingen alle kinderen nog met de sponsor op de foto en kregen ze allemaal een snoepzak, een pen en een uitnodiging om vier keer gratis te komen trainen mee naar huis.

De organisatie en het bestuur van Good Luck hopen alle scholen en kinderen volgend jaar terug te zien op de 3e editie van het mini-schoolkorfbaltoernooi.