Activiteiten > Kampioensfoto's

Datum: 19 februari 2004

Unieke prestatie van Good Luck

In november 2003 begon het eerste team van korfbalvereniging Good Luck aan een moeilijke opdracht. Trainer Jan de Leeuw was net als nieuwe coach aangesteld en de korfballers uit Middelharnis keken aan tegen een moeilijk zaalseizoen. Vooraf werd gesuggereerd dat vrijwel iedere ploeg in de landelijke derde klasse A moest strijden tegen degradatie. Vanzelfsprekend betekende dit ook dat elke ploeg kans had op de felbegeerde promotie. Alle ploegen komen elkaar de laatste jaren regelmatig tegen en kennen elkaar dan ook door en door. Alleen Stormvogels uit West-Kapelle bleek de underdog en zou wel eens de rode lantaarn kunnen gaan dragen. De overige teams; DVS uit Hendrik Ido Ambacht, DSO uit Klundert, Oranje Zwart uit Mijnsheerenland, TOGO uit Goes, Korbatjo uit Oud-Beijerland en vooral ONDO uit Middelburg waren net als Good Luck dus de titelkandidaten. Good Luck begon de competitie goed en kreeg steeds meer vertrouwen. Hoewel ze in de strijd om de Rotterdams Dagblad Bokaal werden uitgeschakeld door eerste klasser RWA liep men met geheven hoofd van het veld, want de nederlaag was slechts 21 - 17. De ploeg bleef de punten binnenhalen en streed, in tegenstelling tot eerdere seizoenen, tot in de laatste seconden voor de overwinning. Na 10 duels was Good Luck nog ongeslagen en had het het volle pond behaald, te weten 20 punten uit 10 wedstrijden. De eerste misstap was tegen TOGO. Vooraf wist Good Luck dat nummer twee ONDO, wat vier punten achter stond op Good Luck, punten had gemorst en deze dag minimaal een beslissingsduel uit het vuur kon slepen. De druk bleek te groot en TOGO smeet alles in de strijd. Het duel werd met 11 - 12 verloren. De week daarop moest Good Luck zich herstellen tegen DSO, die niets meer konden winnen of verliezen in deze competitie. De arbiter liet het niet geheel toe en een gelijkspel was het gevolg. Het kwam er op neer dat Good Luck het in de voorlaatste competitiewedstrijd tegen nummer 2 ONDO moest klaren. Ook de Middelburgse formatie had nog kansen voor het kampioenschap, maar dit was alleen het geval bij winst. Good Luck won deze gedegen strijd met 7 - 10. Het kampioenschap is binnen en er staat nog 1 wedstrijd voor de boeg. De korfballers uit Middelharnis hebben na jaren hard werken eindelijk het kampioenschap binnengehaald. Voor het eerst in de ruim 40-jarige historie van Good Luck promoveert het naar de landelijke tweede klasse. Een unieke prestatie voor deze vereniging, die de afgelopen weken behoorlijk veel aandacht kreeg van Radio Flakkee en Radio Goeree Lokaal. Heel de vereniging staat door dit kampioenschap op zijn kop en eind maart zal er dan ook een gigantisch feest losbarsten in de kantine van de club. Op deze website staan diverse foto’s van elk duel van dit seizoen en hier wordt u allen ook op de hoogte gehouden over de exacte datum van het feest, waarvoor een ieder van harte wordt uitgenodigd om de kampioenen de hand te schudden.