Activiteiten > Jeu de Boules

Tekst: Elly Quak
Foto('s): Elly Quak

Jim van Houten clubkampioen 2009

Jim van Houten is dinsdag 13 oktober j.l. de eerste clubkampioen Jeu de Boules geworden. September 2008 begon men bij korfbalvereniging Good Luck met Jeu de Boules. Iedere dinsdagavond wordt er vanaf 19.00 uur door een groep van inmiddels 15 personen op recreatief niveau gespeeld. Ook in de wintermaanden wordt er gewoon doorgegooid.

Omdat de club afgelopen september 1 jaar bestond, werd besloten tot het houden van een heus clubkampioenschap. Vier avonden lang werd er op het scherpst van de snede gestreden om de eerste plaats. Vanaf de eerste avond werd de eerste plaats ingenomen door Jim van Houten. Toch bleef het tot op de laatste avond heel spannend. Mede omdat Jim de laatste avond wat punten verloor. Uiteindelijk trok hij aan het langste eind en mag hij zich de eerste clubkampioen Jeu de Boules bij Good Luck noemen. Ook voor de plaatsen 2 en 3 bleef het tot de laatste wedstrijd spannend. Voor deze ereplaatsen kwamen tot de laatste wedstrijden nog vier personen in aanmerking. Doordat Stini Quak haar laatste wedstrijd tegen grote concurrente Anneke de Groot wist te winnen, eindigde zij op de tweede plaats. De derde plaats in het eindklassement was voor Anneke de Groot. Na de laatste wedstrijden konden de prijzen worden uitgereikt en werd het kampioenschap gepast afgesloten met een hapje en een drankje.

Bijlagen