Activiteiten > Koppelschottoernooi

Datum: 9 juni 2009 - 11 juni 2009
Foto('s): Kees Anemaat

Koppelschottoernooi

Dinsdag 9 en Donderdag 11 juni 2009 is het koppelschottoernooi weer gehouden, het zag ernaar uit dat het in het water ging vallen, als je de weersberichten moest geloven. Maar we hadden dit jaar weer een geweldig aantal deelnemers ca 60 mensen (waaronder zeker de helft niet korfballers) en die bel je zomaar niet af. Er werden wat mensen opgetrommeld en de tent die altijd voor het bedrijventoernooi gebruikt word, werd met spoed opgezet.

We hadden dit jaar 4 poule's 2 voor de top league en 2 voor de sub league. Ook dit jaar werden de koppels weer gemaakt dmv een loting. Waardoor er verassend veel finale-koppels op papier kwamen.

Na een flinke regenbui om een uur of vijf werd het zo tegen zevenen lekker droog en kwam iedereen zich melden en vragen bij wie ze ingedeeld waren. Ook hadden ze dezelfde melding we doen mee voor de gezelligheid (en gezellig dat werd het). Doordat de tent opgezet was en de muziek installatie buiten stond hing er al een lekker sfeertje. Nadat een ieder zijn koffie en soesje op had, konden de spelregels uitgelegd worden en konden we beginnen.Ondanks dat iedereen voor de gezelligheid meedeed was daar in het spelelement niets van te merken we konden aan de gezichten zien of ze voor of achter stonden. Na een gezellig avondje spelen ging (volgens ons) iedereen voldaan naar huis.

Om zich vervolgens Donderdag weer vol goede moed te melden. De punten waren inmiddels geteld maar het kon voor iedereen nog alle kanten op. Half acht en we zouden beginnen maar aangezien we nog met z'n allen stonden te genieten van de druppels die op de tent vielen, zijn we met een kleine vertraging op het programma even na half acht (toen het weer droog was) begonnen. Na vier rondes hielden we een kleine pauze waarin we konden genieten van een klein buffet. Nog drie rondes en alweer een pauze maar dit keer moesten de punten worden geteld.

Terwijl men druk bezig was om te zien wie er een finale plaats had behaald, werd er buiten een korf geplaatst en het euro-schieten ging weer van start. Na een half uurtje schieten stond bij de dames Britt en bij de heren Gijsbert op eenzame afstand van de rest er werden nog vele doelpogingen gedaan waarbij de bal soms de korf uitdraaide en na de finales werd bij de dames nog een keer gescoord door Myrna en bij de heren bleef het Gijsbert zodat die twee er met de pot vandoor gingen.

De punten waren verdeeld en de finales konden van start gaan. In de sub-league speelden:
Eelco v/d Linde met Jeroen Kleingeld tegen Anja van Brussel met Heleen Klem
Nicky van Brussel met Margriet de Vos (di) en Gerwin v/d Nieuwendijk (do) tegen Anneke de Groot met Bram van Tigchelen

In de top-league speelden:
Hans Los met Kim Noteboom (di) en Leo v/d Made (do) tegen Ingmar Adam en Hans Peterse
Myrna van Brussel met Britt Kievit tegen Petra Vermeulen met Ronald Weydema

Waardoor we een Finale kregen in de sub-league van:
Nicky van Brussel met Margriet de Vos (di) en Gerwin v/d Nieuwendijk (do) tegen Eelco v/d Linde met Jeroen Kleingeld

Daarna kregen we de finale van de top-league:
Hans Los met Leo v/d Made tegen Myrna van Brussel met Britt Kievit

Het start signaal werd gegeven en het scoren kwam langzaam opgang nadat de helft van de tijd erop zat stonden de Heren al 6 punten los en waren het de Dames die een eindsprint in moesten zetten en daar waar het in de eerste helft bleef liggen ging het in het tweede deel juist allemaal goed, de Heren zagen hun voorsprong langzaam maar zeker kleiner worden en met nog 1 minuut te spelen was het 16-17 voor de heren en bij het eindsignaal was het 19-19, iets waar de organisatie geen rekening mee gehouden had.

De wedstrijd werd met 2 minuten verlengd iets wat de Heren na een voorsprong van 6 punten niet voor mogelijk hadden gehouden werd nu waarheid en ze zagen de Dames in de laatste 2 minuten op voorsprong staan eindstand werd 23-22 voor Myrna en Britt. Na de zinderende Finale werden de prijzen uitgedeeld en de koppels die eerste werden kregen bij de Bekers ook nog allemaal een bos bloemen van Kapsalon Krijger.

Kortom we mogen gerust vaststellen als organisatie dat het weer een geslaagd toernooi is geweest. We willen dan ook een ieder bedanken voor deelname en de nodige hulp die nodig was om dit te organiseren.

Tot volgend jaar gr Kees en Petra