Activiteiten > Zaalfinale Ahoy'

Datum: 22 maart 2003

Van uw reporters...

En toen was het weer eind maart... Tijd om met z'n allen weer naar Ahoy te gaan! We vertrokken op 22 maart met de bus om 16.00u bij de kantine. Eerst kregen we nog sightseeing door Middelharnis, maar er stond niemand bij de Staver. Dus we gingen gezellig met z'n allen richting Rotterdam. Onderweg kregen we nog wat te eten en te snoepen.

Om ongeveer kwart voor vijf kwamen we bij Ahoy aan. We moesten wel even wachten, maar dat duurde nou ook weer niet superlang. "Ons" vak was een beetje bovenin, maar dat gaf op zich geen problemen. De juniorenfinale was inmiddels al bezig. De twee ploegen die hierin streden waren Deetos/Primaire Comfort A1 en Unitas A1. De wedstrijd ging aardig gelijk op. Af en toe was er eventjes een verschil van 3, maar uiteindelijk kwam er toch een spannende ontknoping waarin Unitas aan het langste eind trok. Had u ooit wel eens van Unitas gehoord? Uw reporters niet. Wel leuk natuurlijk!

Tussen de wedstrijden in was er nog een optreden van Ester Hart. Voor de goede orde: zij was de winnaar van het nationale songfestival.

Toen kwam de "echte" finale waarvoor we allemaal gekomen waren. Deze begon om 19.00u en ging tussen PKC/Cafe Bar uit Papendrecht en Fortuna uit Delft. PKC had al veel vaker in de finale gespeeld, voor Fortuna was het al weer heel erg lang geleden dat zij in Ahoy waren. De wedstrijd ging een lange tijd gelijk op totdat Fortuna vlak na rust een gat wist te slaan. PKC kwam nog een paar keer terug, maar uiteindelijk was het wel bekend wie er zou winnen. Fortuna won de wedstrijd terecht met 23-17.

En toen gingen wij dus weer naar huis.... Bij de kantine teruggekomen waren er diverse snacks. We bleven er met z'n allen nog even napraten en gezellig wat drinken en toen kwam er ook een einde aan deze avond.

Els en Ronald Weijdema, bedankt voor de goede organisatie!!