Activiteiten > Eerste training selectie

Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): Marcel Kievit

Voorbereiding selectie seizoen 2010 - 2011

Zaterdag 7 augustus 2010 is de selectie op het gloednieuwe complex begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Ook een aantal mensen van het 3e team en de A1 trainden die dag gezellig mee.

Onder het genot van een kopje koffie of thee met een overheerlijk gebakje verwelkomden de nieuwe trainers, Marcel Kievit en Peter van der Valk, de hele selectie.

Na een korte introductie was het tijd om de (nieuwe) kunstgrasschoenen aan te trekken. Even wennen aan het kunstgras, lekker weer de techniek afstoffen en wat oefeningen m.b.t. de vaste afspraken was het motto in de ochtendtraining. Omstreeks 12.30 uur werd de heerlijke lunch geserveerd. Diverse toevallige kijkers van de training hebben daarbij ook lekker een broodje meegegeten. Nadat de buikjes vol zaten heeft de wedstrijdsecretaris, Jan de Leeuw, de selectie uitleg gegeven over de gewijzigde spelregels.

Vervolgens was het tijd voor de middagtraining. Na een korte warming-up zijn wederom vaste afspraken rondom vrije ballen en vaste spelpatronen doorgenomen. Na het conditionele gedeelte werd de training afgesloten met een partijvorm en een cooling-down.

De timing was perfect geregeld, want om 15.00 uur was het einde training en begin regenbuien!!! Na een hapje en een drankje en voor het eerst onder de heerlijke warme douches werd de trainingsdag afgesloten. De komende weken traint deze gehele groep samen en staan er nog diverse oefenwedstrijden op het programma.

Aanstaande zaterdag speelt de selectie een drie-kamp bij Volharding in Yerseke.