Activiteiten > Open Koppelschottoernooi

Datum: 12 juni 2012 - 15 juni 2012
Tekst: Kim Winkels

Open VISSER meubelen-Koppelschottoernooi 2012

Vorige week, dinsdag 12 en vrijdag 15 juni 2012, was het weer zover. Het Open Koppelschottoernooi van KV Good Luck. Dit jaar 2 poules in de Top League en 1 poule van de Sub League. Het weer was nog niet veelbelovend voor beide dagen, maar we hebben het gelukkig grotendeels droog gehouden.

Beide avonden zijn we begonnen met een wedstrijd in de Top League. Meteen werd duidelijk dat er door de meesten niet was warm geschoten en dat iedereen er nog een beetje in moest komen. Nu maakte de storm, die aanwezig was de eerste avond, dat niet echt makkelijk, maar het leek steeds beter te gaan.

Omdat er door de wedstrijdleiding was besloten de uitslagen van de gespeelde wedstrijden niet op te hangen, kregen zij met regelmaat de vraag hoe de stand was in de poule, op welke plaats zij stonden en wie er dicht bij hun in de buurt zaten met punten, zodat ze wisten voor wie ze moesten oppassen en van wie ze dus zeker moesten gaan winnen.

Vrijdag, na totaal 10 ronden te hebben gespeeld was het dan zover. De Sub League was gespeeld en de winnaar daarvan was bij de wedstrijdleiding bekend. De Sub League moest alleen nog wachten op de finale van de Top League. De finale was dit jaar tussen Clarinda v/d Kamp en Leon de Bonte en Nicole den Engelsman en Dennis Zwarts, welke voor het eerste jaar met dit toernooi mee deed. Na een hele spannende finale van 10 minuten werd de wedstrijd gewonnen door Nicole en Dennis met een uitslag van 20-17.

Nu kon de prijsuitreiking gaan plaatsvinden. De winnaars van beide Top League pools waren al bekend, maar nog niet de nummers 2. Ook de winnaars en nummers 2 van de Sub League waren nog in spanning.

Uitslag;
Top League A;
1; Clarinda v/d Kamp en Leon de Bonte (16 punten)
2; Melanie v/d Valk en Kees van Winssen (13 punten)

Top League B;
1; Nicole den Engelsman en Dennis Zwarts (14 punten)
2; Adwin Krijger en Yorick Huizer (10 punten)

Sub League;
1; Dennis v/d Stel en Patrick Verolme (13 punten)
2; Kees Anemaat en Gerrie Zwanenburg (12 punten)

Ook was er dit jaar weer het euroschieten. Drie keer schieten voor een euro. Als je gescoord hebt, komt er een pion te staan. Wil je winnen, dan zul je van verder moeten scoren dan waar de pion staat. Wie van de verste afstand kan scoren heeft gewonnen. Dit jaar ook daar 3 poules in. Mannen, vrouwen en een Sub League (voor kinderen en spelers uit de Sub League pool). Ook hier was het weer uitermate spannend. Nadine dacht eindelijk het record voor de vrouwen op haar naam te kunnen schrijven en Arnold dacht dat zelfde bij de mannen.

Myrna kon het niet verdragen dat zij dit jaar niet zou winnen, nadat zij de afgelopen jaren ook had gewonnen. Ze wilde het nog met 1 euro proberen en jawel, de laatste van de 3 ging er in. Myrna gewonnen bij de vrouwen. Ook Yorick bleef het proberen om Arnold te verslaan en ook hem is het gelukt, dus Yorick gewonnen bij de mannen. Bij de Sub League is Chantel net zo fanatiek als haar grote nicht en wilde ook het record op haar naam houden, wat haar dus gelukt is. Allen gefelicteerd!

Tussendoor hebben we ook nog een verloting gehad met mooie prijzen gesponsord door verschillende sponsoren op het eiland. We willen alle sponsoren hierbij van harte bedanken voor de prijzen voor de verloting en het sponsoren van de wedstrijdvelden. Alle sponsoren bedankt, zonder jullie zou dit toernooi niet haalbaar zijn. We hopen volgend jaar weer op jullie steun!

Visser Meubelen
Top Dak
Kapsalon Krijger
Peet de Flowerman
DA
Croissy
All Round Beauty Blue Eyes
Everjeans
Vive

Miranda v/d Linde, bedankt voor het bereiden van het heerlijke buffet!

Alle deelnemers bedankt voor jullie deelname. We hopen jullie en andere leden/niet-leden volgend jaar weer te zien voor een gezellig koppelschottoernooi!

De organisatie.