Activiteiten > Schoolkorfbaltoernooi

Tekst: Agnes Boeter
Foto('s): Marianna Nobel

Schoolkorfbaltoernooi wederom geslaagd

Onder een lekker septemberzonnetje werd op woensdag 25 september door korfbalvereniging Good Luck voor de 37ste keer het schoolkorfbaltoernooi georganiseerd. Dit jaar werd het toernooi wederom gesponsord en geopend door Hans Meijer Advies uit Middelharnis.

Ruim 550 kinderen van 8 verschillende basisscholen uit de regio hadden er weer zin in. Basisschool CBS de Hoeksteen uit Ooltgensplaat deed voor de eerste keer mee aan het toernooi en ondanks dat er door hen geen prijs werd gewonnen, waren ze ontzettend enthousiast over het toernooi. Alle leerkrachten hadden weer goed hun best gedaan om tijdens de gymlessen de kinderen kennis te laten maken met de korfbalsport. Dit was goed te zien in de uitslagen, want er werd flink gescoord. Geweldig om te zien hoe kinderen hun best doen om de bal in de korf te krijgen. Ook het publiek was in grote getale aanwezig. Vele vaders, moeders, oma's, opa's en andere bekenden kwamen de kinderen aanmoedigen. Het was dus een drukte van jewelste op het complex aan de Oostplaatseweg, naar schatting ruim 1.000 mensen. Alle kinderen deden ook hun best om andere teams van hun eigen school aan te moedigen en hadden allerlei mascottes en spandoeken meegenomen.

Na een leuke en vooral spannende middag vond om 17.15 uur de prijsuitreiking plaats. In de meeste poules werden er twee prijzen weggegeven. De heer Hans Meijer was aanwezig bij de prijsuitreiking en heeft de prachtige bekers uitgereikt aan de kinderen!

De uitslagen waren als volgt: Poule A (groep 7+8) 1e prijs JC van Gent, 2e prijs Bosseschool, Poule B 9 (groep 7+8) 1e prijs Groen van Prinster, 2e prijs Bosseschool, Poule C (groep 7+8) 1e prijs Groen van Prinster, 2e prijs Dalton de Vliegers, Poule D (groep 7+8), 1e JC van Gent en 2e prijs Het Kompas, poule E (groep 5+6) 1e JC van Gent, 2e School met de Bijbel, in poule F (groep 5+6) 1e Bosseschool 3, 2e prijs Bosseschool 1, Poule G (groep 5+6) 1e JC van Gent, 2e Groen van Prinster en in poule F (groep 3+4) 1e de Tuun, 2e School met de Bijbel en 3e Dalton de Vliegers.

Mede door de inzet van vele vrijwilligers heeft Good Luck wederom een succesvol toernooi georganiseerd. Aan het eind van de dag hebben alle vrijwilligers genoten van een heerlijk patatje met snack, gesponsord door Happen bij Kruik. Korfbalvereniging Good Luck wil alle scheidsrechters en uiteraard alle andere vrijwilligers ontzettend bedanken voor hun inzet. Bekijk voor een sfeerimpressie de foto's hieronder. Tot volgend jaar!