Jeu de Boules > Algemene informatie

De afdeling Jeu de Boules, genaamd Bonne Chance, is onderdeel van korfbalvereniging Good Luck. Sinds september 2008 is het mogelijk om in verenigingsverband Jeu de Boules te spelen bij deze vereniging. K.V. Good Luck is een gezellige vereniging met meer dan 200 leden. Jeu de boules is net als korfbal een gezellige sport die ook gemengd (dames als heren) kan worden beoefend.

Het spel
Een Jeu de Boules-wedstrijd wordt gespeeld door 2 teams van 2 spelers die tegen elkaar spelen. Voor aanvang van de wedstrijd wordt door één van de teams het balletje gegooid. Alle deelnemers hebben 3 ballen en proberen hiermee zo dicht mogelijk bij het balletje te gooien. Per beurt kan het team punten vergaren en wie het eerst bij de 13 punten is heeft gewonnen.

De Bonne Chance-boulers gooien alleen voor de gezelligheid. Wel worden er verschillende toernooien georganiseerd. Voor een overzicht van deze toernooien klik hier.

Wanneer en waar
De Jeu-de-Boulers zijn het gehele jaar door elke dinsdagavond vanaf 19.00 uur en elke woensdag- en vrijdagmiddag vanaf 13.30 uur aanwezig op het veld. Het spel wordt gespeeld op de 8 speciaal hiervoor geschikte grind jeu-de-boules banen aanwezig op de Oostplaatseweg 15.

Informatie
Wilt u ook eens kennismaken met het Jeu de Boules-spel dan bent u van harte welkom. Kom eens langs om een kijkje te nemen en een balletje mee te gooien. Voor vragen kunt u contact opnemen met Dirk Jansen, telefoonnummer: 0187-483053 en/of 06-206 287 50. Ook kunt u via onze verenigingsmail informatie op vragen info@kvgoodluck.nl.