Ledeninfo > Vrijwilligerstaken

Een vereniging als de onze draait volledig op de inzet van haar vrijwilligers. Van scheidsrechter tot materiaalman, van schoonmaakhulp tot bestuurslid en van trainer tot kantinedienst, met elkaar zorgen we er voor dat ruim 200 leden met plezier hun sport kunnen beoefenen. Maar het is elk jaar weer een grote uitdaging om er voor te zorgen dat er genoeg mensen zijn die al die taken uitvoeren, op de juiste momenten. Het maken van roosters is en blijft een grote uitdaging. Met ingang van het seizoen 2017-2018 maken we gebruik van inzetrooster.nl voor het publiceren van deze roosters, zodat de informatie altijd up to date is en zodat men gemakkelijk onderling kan ruilen. U vind elders op deze pagina uitleg over het programma en uiteraard ook de link naar de roosters. Heeft u er vragen over, kunt u contact opnemen met het bestuur via bestuur@kvgoodluck.nl

Inzetrooster - Veel gestelde vragen

Waarom kan ik niet inloggen?
Als je probeert in te loggen en je komt telkens weer op de inlog pagina dan kan het zijn dat je een oude versie browser gebruikt. Probeer a.u.b. een andere browser om te zien of het probleem zich nog steeds voordoet. Inzetrooster is een moderne web-app en gebruikt de nieuwste technieken. Je hebt daarom ook een up-to-date browser nodig. Bijvoorbeeld: Chrome, Firefox of Safari. Als je probeert in te loggen en je krijgt de melding 'Access token is verlopen!' kijk dan bij de volgende vraag.

Waarom krijg de melding 'Access-token verlopen!'?
Na het verlopen van de access-token (7 dagen) moet je inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Als je die niet hebt gekregen of niet meer weet dan kan je die toe laten sturen. Zoek eerst jou organisatie om in te loggen en klik op login opvragen.

Ik weet mijn wachtwoord niet, hoe kan ik deze opvragen?
Als je de logingegevens niet weet of niet hebt gekregen dan kan je die eenvoudig naar je toe laten sturen. Ga naar 'Login pagina' en klik op login opvragen? Vul daar het e-mailadres in wat bekend is bij de organisatie. Dan krijgt je een link toegestuurd om het wachtwoord aan te passen. Zoek jouw site om in te loggen. Als je al bent ingelogd en je wilt je wachtwoord aanpassen kan dat via Mijn pagina en dan Mijn Profiel.

Mijn wachtwoord wordt niet onthouden (iphone/ipad & Android)?
Het onthouden van het wachtwoord is een optie van de browser op het apparaat zelf. Hier kan Inzetrooster weinig aan doen. Als je je wachtwoord niet opslaat, als daarom gevraagd wordt, dan vraagt de browser dat niet nogmaals. Als je die instelling vervolgens verwijderd kan je opnieuw je wachtwoord opslaan als daar
weer naar wordt gevraagd.

In Safari
1. Ga naar 'Instellingen' en kies voor 'Safari'
2. Open vervolgens 'Wachtwoorden en invullen'
3. Kies voor 'Bewaarde wachtwoorden'
4. Tik op 'Wijzig' en selecteer wachtwoord van 'inzetrooster.nl'
5. Verwijder deze regel(s)

In Chrome
1. Open de applicatie Chome
2. Ga naar 'Instellingen' in Chome
3. Zoek in instellingen op 'Wachtwoorden opslaan'
4. Zoek in de wachtwoorden 'inzetrooster.nl'
5. Verwijder deze regel(s)

Waarom wordt de mail van Inzetrooster gemarkeerd als spam?
Elke mailserver heeft zijn eigen instellingen voor spamfilters en deze filters worden ook telkens aangepast. Mail die vandaag in de inbox komt kan morgen in de spambox komen. Als je ziet dat een bericht onterecht is geclassificeerd als spam, kun je de markering uit het bericht verwijderen. Zo leert jouw spamfilter dat de mail van Inzetrooster geen spam is. De volgende keer komt de mail wel in de Inbox.

Bij Gmail
Selecteer het bericht en klik op de knop 'Geen spam' die onder en boven je huidige weergave wordt weergegeven. Als je het bericht markeert als 'geen spam', wordt het automatisch naar je Postvak IN verplaatst.

Waar kan ik de Inzetrooster App downloaden?
Inzetrooster is een web-app en je hoeft deze daarom ook niet downloaden. Deze app staat dus niet in de Apple Store of Google Play. Je kunt een app-icoon op je iPhone, iPad, Android tab, etc. zetten daarna functioneert de web-app exact het zelfde als een geïnstalleerde app.

Voor iPhone met Safari
1. Ga op je mobiel naar jouw login pagina
2. Druk op de share icon
3. Klik op + 'Toevoegen aan startscherm' of 'Add to homescreen'
4. Klik op 'Voegtoe of 'Add'
5. Klaar!

Voor Android met chrome
1. Ga op je mobiel naar jouw login pagina
2. Druk in het menu op instellingen
3. Klik op 'Toevoegen aan startscherm' of 'Add to homescreen'
4. Klik op 'Toevoegen' of 'Add'
5. Klaar!

Oeps ik heb een foutje gemaakt, kan ik mijn dienst nog wisselen?
Achter open diensten kan je een dienst uitzoeken om in te schrijven. Op de dag van inschrijven kan je je ook weer uitschrijven. Later dan een dag moet je de diensten overdragen aan een ander. Ruilen is je eigen verantwoordelijkheid

Hoe kan ik mijn dienst overdragen / ruilen?
Als er een verzoek tot overdragen wordt gedaan dan worden er maximaal 20 aantal verzoeken via email verzonden naar personen die weinig of geen diensten hebben gelopen. Deze krijgen een verzoek om de dienst van je over te nemen. Je heb de optie om in één keer alle 20 personen te selecteren, maar je kan er ook specifiek een aantal selecteren. Je blijft verantwoordelijk voor de dienst tot dat deze is overgenomen. Indien je de dienst wilt ruilen dien je dit aan te geven in je verzoek tot overdragen. De persoon waarmee je de dienst ruilt, moet jou ook een verzoek tot overdragen sturen van zijn/haar dienst. Wanneer jij deze hebt geaccepteerd zijn de diensten geruild en goed verwerkt in Inzetrooster.

Wat als het mij niet lukt om te ruilen?
In het uiterste geval neem je via de mail contact op met:
- Kantinediensten / Schoonmaak rooster: kantine@kvgoodluck.nl
- Scheidsrechter rooster: kwinkels12@gmail.com
- Oud papier rooster: lmminheere@zonnet.nl
- Zaalwacht rooster: wedstrijdsecretaris@kvgoodluck.nl

Help, waar kan ik met mijn vragen over Inzetrooster terecht?
Heeft de korte uitleg op onze website jou helaas niet geholpen. Is je vraag hier boven nog niet beantwoord. Op de website van Inzetrooster vind je nog heel veel informatie. Plaatjes zeggen meer dan woorden. Vandaar heeft Inzetrooster een aantal screenshots gemaakt die je goed op weg kunnen helpen. Zijn je vragen nog steeds niet beantwoord en heb je hulp nodig? Stuur een mail naar vrijwilligers@kvgoodluck.nl.

Bijlagen

Links