Nieuws > Jeugd neemt het roer over van ervaren spelers en maakt sprong in de ranglijst!

24 juni 2019, 21:27

Het heeft helaas even op zich laten wachten, maar de ranglijst Good Luck 1-spelers is weer bijgewerkt. Een opmerkelijk seizoen met een nieuwe trainer. Petri van Dijk slaagde erin in zijn eerste seizoen om kampioen te worden en de vierde klasse weer te verlaten.

Maar liefst 19 personen speelden het afgelopen seizoen in het eerste van Good Luck, waarmee het totaal aan Good Luck 1-spelers ooit op 146 komt. Op 29 september 2018 speelde captain Arnold Jansen zijn 300e wedstrijd voor de rood-witten en op 1 juni 2019 zijn laatste. Hij maakte het in stijl af door in de laatste 10 seconden het belangrijkste doelpunt uit zijn carrière te maken, waarmee hij zijn ploeg naar de 3e klasse schoot. Hij bereikte de Top 5 met 318 wedstrijden. Op 23 maart 2019 hield Britt Kievit het al voor gezien. Ook zij sloot in stijl af door van afstand een doelpunt te maken en de winst veilig te stellen. Met 340 wedstrijden staat zij op de 3e plaats in de ranglijst. Ivo Kroon heeft een seizoen lang afscheid genomen. In juni 2018 nam hij afscheid van de selectie, maar door omstandigheden bleef hij toch een jaar langer spelen, alle waardering hiervoor. Hij bereikte 137 wedstrijden. Rowan Hullegie (59 wedstrijden), Kees van Winssen (38 wedstrijden) en Anouk Krijger (43 wedstrijden) maakten een grote sprong op de ranglijst! Daarentegen steeg Eelco van der Sluijs maar enkele plaatsen wegens blessureleed, en staat nu op 44 wedstrijden. Frederique Abbas verstevigde haar positie in de top 50 met 135 wedstrijden en Maaike van Welsenis bereikte met 115 wedstrijden de top 50. Ook een mijlpaal voor Chantel Anemaat. Zij bereikte de top 60 met 103 wedstrijden. Nadine Bom steeg enkele plaatsen met 8 invalbeurten en komt op 122. Tenslotte is het noemenswaardig dat Hans van Welsenis op 19 januari 2019 zijn debuut maakte voor het vlaggenschip van Good Luck. Drie ervaren spelers zijn gestopt. Hiermee komt er ruimte voor de jongere spelers en lijkt het moment aangebroken dat de jeugd het roer in Good Luck 1 heeft overgenomen. Veel succes voor komend seizoen met vele mooie wedstrijden in Good Luck 1.