Nieuws > Veel kampioenen bij Good Luck!

5 juni 2005, 17:16

Senioren Op de laatste speelweekenden regende het bij Good Luck kampioenen. Bij de senioren werden Good Luck 4 en 5 kampioen. Good Luck 4 (de zogenaamde veteranen) worden regelmatig kampioen en dit was ook niet echt een verrassing, maar toch knap dat het weer gelukt is. Good Luck 5 (midweekteam) valt ook vaak in de prijzen, echter was het dit seizoen nog behoorlijk spannend aan het eind van de competitie. Op de voorlaatste speeldag was de ploeg kampioen.

Jeugd Bij de jeugd vielen de meeste kampioenen en ook de meest verrassende. Met name Good Luck A (junioren) pakte regelmatig net naast de 1e plaats en werd vaak tweede. Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover. Na lange tijd eindelijk kampioen. Good Luck C was ook in een spannende competitie verwikkeld. Alleen winst betekende een kampioenschap, elk ander resultaat zou een 2e plaats zijn. Op de laatste speeldag werd de directe concurrent in het hol van de leeuw met 1 - 6 verslagen. De iets jongere jeugd, Good Luck D, was op het voorlaatste speelweekend al kampioen geworden. Eindelijk is het deze jonge ploeg gelukt om in de prijzen te vallen, vaak grepen ze er net naast, maar nu was het dan eindelijk zover! Tenslotte is de allerjongste jeugd (7 en 8 jarigen), Good Luck W1, in het laatste speelweekend kampioen geworden. Deze jonge talentvolle groep moest winnen en in een zinderende wedstrijd werd de tegenstander met een monsterscore, 10 - 1, overtroffen en waren de jongelingen voor het eerst van hun leven kampioen! Beleid Blijkbaar werpt het technisch (jeugd)beleid bij Good Luck haar vruchten eindelijk af. Men is al jaren bezig dit goed na te streven door spelers en trainers goed op te leiden, zodat het algehele niveau binnen de vereniging omhoog gaat. Echter liggen de jeugdtrainers niet voor het oprapen, maar de technische commissie wil graag goed opgeleide en enthousiaste trainers en coaches aanstellen die dit plan en de club ondersteunen. Jeugdspelers kijken vaak op tegen spelers uit de selectie en worden hierdoor leergierig en enthousiast. Maar dit is vanzelfsprekend niet de enige doelgroep waar de TC trainers en coaches vandaan haalt. Er komen meer jeugdleden bij, dus zullen er ook meer jeugdtrainers aangesteld kunnen en moeten worden. Hopelijk zet deze goede trent zich de komende jaren door.