Langzaam op stoom, maar op stoom, berg je dan maar...

Tekst: Maarten Kreeft

Daar is ie weer, uw razende rapporter uit klein Parijs, duurde even maar elke minuut van de afgelopen maanden was ik bezig met een project. Een project dat zowel lichamelijk als geestelijk bijzonder veel van mij vroeg. Voor de mensen die het nog niet weten. Ik word voor de derde keer vader. Tjonge jong wat was dat zwoegen, maar als alles goed gaat word ik eind december, begin januari voor de derde keer vader. Waarschijnlijk van een meisje. Dat weet ik omdat ik tijdens de uitvoering van dit project elke keer mijn sokken heb aangehouden. Wetenschappelijk is aangetoond dat wanner je je sokken aanhoudt en blijft zitten in de kerk tot er gezongen is, de kans significant is dat er een meisje verwekt wordt. Geen speld tussen te krijgen. Daarnaast is mijn vrouw een stuk onredelijker dan anders, hetgeen wijst op nog extra vrouwelijk hormoon in haar systeem. Menig man kan dit één keer in de maand zeker, beamen. Afijn, afzien dus. Gelukkig leest ze mijn verslagen nauwelijks, toch... mocht ik met een blauw oog op de korfbal verschijnen weet u de reden al.

Een nieuw seizoen, met een nieuwe meester en nieuwe wetten. Recent mochten we Arie Muis op onze velden verwelkomen. Nog nooit had Arie zulke atletische sporters gezien. Dynamisch, flexibel, snel, krachtig en strategisch van een hoger niveau. Helaas had Arie de verkeerde afslag genomen en stond hij bij De Jonge Spartaan op het veld te kijken. Hij vond het al zo'n gekke vierkante korf met zo'n net. Hij dacht dat, dat normaal was op Flakkee. Gelukkige was de fout al snel recht gezet, en vielen de atleten van onze club niet tegen, misschien zelfs wel beter, zeker voetballend. Hij was ook zeer onder de indruk van de sporters van het derde, deze sporters waren zo snel dat hij ze niet eens heeft kunnen zien tijdens de trainingen. Deze professionals behoeven geheel geen training, zo goed zijn ze. Het duurt even voordat ze op stoom zijn, maar als het eenmaal zover is nou berg je dan maar.

Gelukkig lust Arie één biertje, dat schroeft de omzet van de kantine een beetje op. Zeker na een interval training van Arie gaat er zo'n goud gele rakker met witte kraag wel in. Gemiddeld wordt er niet veel gedronken na een training. Hooguit één kratje... dat is wel per persoon dan hé en gerekend als Jeroen er niet bij is. Als hij er wel bij is dan gaat het gemiddelde met één kratje per persoon omhoog. Daar is helemaal niets van terug te zien op het trainings veld. Het beïnvloed de prestaties van Jeroen geheel niet. Langzamer dan dat ie nu al loopt is fysiek onmogelijk. Zou je langzamer lopen, ga je gewoon terug in de tijd.

De gezelligheid kent zo haar problemen, Arie was er nog niet mee bekend dat vanaf 22:00, de slagbomen dicht ,-en de bruggen omhoog gaan op Flakkee, hij was de volgende training wel lekker op tijd. Met ons allen hebben een financiële bijdrage gedaan en nu staat er een mooi tentje naast het veld, of zoals wij dit nu noemen, Recidance la Souris, (Huize Muis).

Daarnaast komt deze Flakkeese bondscoach met extra accessoires. Een eigen ingebouwde flits signalering installatie. Die kan hij aanzetten door zijn bezwete hoofd van en naar de zon te draaien. Flitsen die kilometers ver nog te zien zijn Erg makkelijk als je bijvoorbeeld staat te wachten bij een busstation in Stellendam om opgehaald te worden door de aanvoerder van het vlaggenschip en die er niet van bewust is dat er meer dan één busstation in Stellendam is. Uiteindelijk navigeerden de flitsen hem de goede richting op en kon Arie instappen.

Afijn, Arie van harte welkom bij onze mooie club. Je bent in ieder geval al journalistisch tekstueel ontgroend. Welkom in het verslag van het derde.

Nu over het derde of 3,5 de, waarom het 3,5de. Omdat het 3de en 4de samen zijn. Het gemiddelde van de twee samen. Nee, vanwege al het blessure leed. Verzwikte enkels, gezwollen kuiten, ontzwangerende dames en heren. Het houdt niet over. Bijzonder, want het gemiddelde lijf van het 3,5de is ongekend sportief en krachtig. Er zal wel wat in het water zitten. Ligt er geen afwaterings buisje van Dupoint in de buurt?!.

Dat het derde wat op stoom moet komen had ik al eerder vermeld, zeker na zo'n zomer stop. We zijn afgelopen zaterdag begonnen met de voorbereiding van de eerste wedstrijd die we dan zouden spelen, met het afzeggen van die wedstrijd, we waren nog niet op stoom. Waarschijnlijk zullen we 10 oktober ofzo wel opstoom zijn. We zijn al goed begonnen door massaal met zijn allen niet te komen trainen, kijk daar is discipline voor nodig. Je komt niet voor niets langzaam op stoom. De eerste komende training zal dan ook geweid worden aan het omkleden en dan ook alleen aan het omkleden, je moet niet te hard van stapel lopen natuurlijk, straks blesseert iemand zich nog.

De volgende keer, inlopen en veters strikken. De do's en de dont's.