Wedstrijden > VEO 1 - Good Luck 1

Datum: 15 januari 2005

Good Luck buigt voor koploper

Voorburg. Zaterdag 15 januari stond in de landelijke tweede klasse de korfbalwedstrijd tussen koploper VEO uit Voorburg en Good Luck op het programma. Good Luck stond vooraf op de vijfde positie en had de eerste thuiswedstrijd met 10 - 25 van VEO verloren. De Visser Meubelen ploeg uit Middelharnis wilde dus iets rechtzetten, maar had geen verrassing in gedachten. Helaas kon de formatie van coach De Leeuw ook niet in de sterkste opstelling beginnen. Nico Overduin moest met een kuitblessure afhaken, zodat Jeroen Kars op zijn plaats startte. Ook Jan-Willem de Vos kampte met een lichte beenblessure, maar kon wel starten.

In een weinig sfeervolle accommodatie met ingetogen publiek kon Good Luck de koploper zo’n tien minuten van het scoren afhouden. Tien minuten daarna ging het tussen beide ploegen gelijk op. Toch wist VEO voor rust een gaatje van 8 - 3 te slaan. De korfballers uit Middelharnis waren allen niet geheel scherp, maar profiteerde van wat fouten in de defensie van VEO, hierdoor werd een acceptabele ruststand van 10 - 6 bereikt.

In de tweede helft opende Britt Abbas met een afstandschot de score en de aansluiting leek bereikt. Echter was daarna de concentratie zoek en door een aantal onnodige fouten en onoplettendheden liep VEO uit naar 14 - 8. Arjan Zondervan en Liesbeth Los wisten de score daarna nog op te trekken en Good Luck had de tien doelpunten van het vorige duel bereikt. Vervolgens gooide VEO de spanning van zich af en ging met scherp schieten. Fouten bij Good Luck werden genadeloos afgestraft en het stond 22 - 10. Good Luck vreesde voor een zelfde uitslag als het thuisduel. Arno Doornhein en Gijsbert Gille kwamen het veld in voor Jan-Willem de Vos en Jeroen Kars en ook even later kwam Lindsay Abbas het veld in voor Marjon Soeteman. Deze acht wisten het aantal van vijftien doelpunten nog te bereiken, echter kon niet voorkomen worden dat VEO er zelf 28 maakte. Bij 28 - 15 floot de matig leidende arbiter Visser voor het laatst.

VEO was deze dag de terechte winnaar, aldus coach De Leeuw. Hoewel er vele onnodige fouten zijn gemaakt en de ploeg niet op scherp stond hebben we nog 15 maal gescoord. Tegen een ploeg die bovenaan staat en waarbij voornamelijk de dames met scherp schoten waren we vandaag niet opgewassen. Echter had een uitslag van 22 - 15 een beter beeld weergegeven van de krachtsverhouding. Hopelijk laat Good Luck volgende week in het thuisduel om 16.15 uur in sporthal De Gooye te Dirksland tegen Swift uit Middelburg een beter resultaat zien.

Doelpunten Good Luck: Britt Abbas (4), Jan-Willem de Vos (3), Arjan Zondervan (3), Heidi Kamerling (2), Liesbeth Los (2) en Marcel Kievit (1).