Wedstrijden > NIO 3 - Good Luck 2

Datum: 29 januari 2005

Good Luck 2 laat de winst liggen tegen NIO

Op 29 januari speelde Good Luck 2 uit bij NIO 3 in Rotterdam. NIO staat tweede in poule R4B en heeft in eigen huis al een aantal ploegen fors verslagen. Vooraf was Good Luck underdog, maar toch mocht men hopen op een goed resultaat, omdat de wedstrijd in Sommelsdijk werd gewonnen. Leonie Noteboom was ziek en kon niet mee. Hierdoor begon Thea Melaard in de basis. Op de bank begonnen Jessica de Vos en Gijsbert Gille.

Met de boodschap ‘rustig spelen’ stuurde coach Wilko Kattestaart zijn team het veld in. Dit was niet aan dovemansoren gericht. Men begon heel rustig en forceerde niet. Hierdoor kon Good Luck een aantal lange aanvallen spelen en kwam men via Arie Jan Hartensveld ook op 0 - 1. Ook NIO scoorde en de ploegen gingen qua score gelijk op. De Rotterdammers lieten echter helemaal niet zien dat zij terecht op de tweede plaats stonden. Die ploeg speelde erg tam en kon alleen maar bijblijven, omdat Good Luck niet gemakkelijk tot score kwam. De 3 - 3 tussenstand vijf minuten voor rust zei dan ook genoeg. Vlak voor rust sloeg Good Luck dan toch een gaatje en bij 3 - 5 klonk het rustsignaal.

De tweede helft werd minder goed begonnen. NIO kwam terug en zelfs op een 6 - 5 voorsprong. Omdat de aanvallen in één van de vakken niet meer goed liepen kwamen de wissels het veld in. Good Luck kwam weer terug en tot 7 - 7 ging het gelijk op. Toen leek Good Luck de wedstrijd naar zich toe te trekken. Doelpunten van Jeroen Kars en Ingmar Adam betekende 7 - 9 met nog vijf minuten te gaan. NIO scoorde direct tegen en een spannende ontknoping volgde. Helaas kon Good Luck het niet dichthouden en eindigde de wedstrijd - net als in de uitwedstrijd bij KCC - in een anticlimax; 9 - 9.

Vooraf was men wel tevreden geweest met deze uitslag, maar tijdens de wedstrijd bleek dat Good Luck een punt te weinig heeft gekregen in Rotterdam. Aanvallend speelde Good Luck een hele degelijke wedstrijd en werd er goed en rustig gebouwd. Volgende week speelt Good Luck uit bij Sagitta 3 in Ridderkerk. Hopelijk krijgt het spel dan een vervolg en kunnen er daar wel twee punten worden meegenomen. Sagitta 3 - Good Luck 2 wordt gespeeld in Ridderkerk om 17.40u.

Doelpunten Good Luck: Jeroen Kars (2), Ingmar Adam (2), Kim Noteboom (1), Myrna van Brussel (1), Arie Jan Hartensveld (1), Arno Doornhein (1) en Gijsbert Gille (1)