Wedstrijden > Good Luck 3 - Oranje Wit 8

Datum: 24 januari 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Als je haar maar goed zit

Het zou een hartstikke leuk verslag worden, maar helaas. Ik mag het van Clarinda niet meer zo veel over mijzelf hebben. Dus vanaf nu alleen maar saaie verslagen, over de rest. Volgens mij pure jaloezie, Clarinda houdt niet voor niets altijd een plek naast haar vrij, voor mij, als we wat gaan drinken na de training of wedstrijd, daar staat wel haar tas, maar dat zit best lekker. Ze besteld ook altijd hetzelfde wat ik net wil en ook al zegt ze dat ik op moet r..... vind ze het best gezellig als ik dicht tegen haar aan ga zitten. De rechter heeft helaas besloten dat ik minstens 10 meter afstand moet houden van Clarinda, maar dat ik haar nu stalk, oja Clarinda je melk in de koelkast is trouwens op. Afijn een saai verslag voortaan.

Een bijzondere rare dag, één van vertrek en één van nieuw begin. Rianne zou haar officiële afscheid vieren. Ze gaat voortaan spelen en trainen bij het tweede. Ze doet een stapje terug, ze gaat het wat rustiger aan doen. We gaan haar missen. Rianne maakte deel uit van de knokploeg van het derde. Sterker nog, ze was de knokploeg. Zelfs op de laatste dag van deelname aan het derde bewees ze haar nut. Ze heeft zowel de aanvoerder en de trainer van Vitesse A3 in elkaar geslagen. Maar zij begonnen, moet je maar niet tegen Good Luckers duwen en als je dan zaalwacht bent moet je daar tegen optreden. Rianne, het gaat je goed in het tweede, oja je had je boksbeugel in de kleedkamer laten liggen. Ik heb hem bij Gijs afgegeven. De appelflappen, koffie broodjes en suikerbombroodjes met bladerdeeg, waarop je trakteerde in de rust waren trouwens erg lekker. We hebben ze meerdere malen tijdens de tweede helft nog geproefd wanner ze weer boerend naar boven kwamen.

Lindsay maakte na 2 jaar haar weer haar terugkeer in het derde, ze was nog wat onzeker, zeker over de sterkte van haar knie. Haar tegenstandster is nog steeds niet op adem en de spierscheuren herstellen op den duur wel. Welkom terug Lindsay. Helemaal leuk. Ps je moet nog lappen in de pot en je moet de shirtjes wassen, de komende 10 wedstrijden, met terug werkende kracht.

We trainen niet voor niets af en toe één keer per week om op zaterdag een prestatie neer te zetten en ondanks dat dit alles professioneel is, verwacht je wel leiding die op dit niveau kan fluiten en die leiding hadden wij. De arbiter leidde de wedstrijd uitstekend, geen onvertogen woord. Je kan zie dat deze scheids de rust zelve is. Adwin, leider van formaat. Hij heeft de wedstrijd geen één keer hoeven staken. Logisch dat iemand met zulke kwaliteiten in het vierde speelt. Daar word regelmatig een wedstrijd gestaakt, meestal een paar minuten, vaker een half uur. Puur tactiek, van het vierde, strategisch geniaal. Het schijnt dat onze arbiter daar een groot aandeel in heeft, logisch. Hij zou zelf en team moeten leiden. Een tweede ofzo.

Het wil ons nog niet zo lukken, de prestaties van het vierde te evenaren, de nul behouden is nog steeds een doel, helaas dacht Yvette daar anders over. Nadat ze zowel een afstandsschot en doorloopbal had gemaakt, scoorde ze ook de strafworp die ze uitlokte. Hiermee werd ze topscoorder van de wedstrijd, helaas. Harm probeerde nog de nul te behouden door een strafworp te missen en alles te kort te schieten, maar het mocht niet baten, ook Daniel schoot wederom alle 40 doelpogingen te kort, proficiat maar Maert gooide roet in het eten door op afstand trefzeker te zijn, jammer. Normaal mist Kim alle korte kansjes, Maarten had zijn korte kansjes keurig weten te missen, echt knap, zij daarin tegen knalde alles erin, ook jammer. Gijs probeerde nog met zijn coaching technieken de zo begeerde nul te behouden door de aanval en verdediging door elkaar te halen, maar het mocht niet baten. Ook had hij gevraag aan de tegenstander express de bal hard tegen Thea haar hoofd te gooien, hetgeen ze ook deed, maar dit deerde Thea niet. Ze bleef consequent missen. Knappe prestaties, ze heeft zelf dit keer geen ruzie gemaakt met haar tegenstandster, althans niet lang.

Sven kwam er in de tweede helft in voor Maarten, puur tactisch, het leek erop dat Maarten zijn schot zuiverder werd en dan zou die nul nog verder uit beeld komen. Tijdens de wedstrijd heeft Sven zelfs zijn tegenstander nog een aantal keren gefouilleerd, hij zag wat verdachts onder diens wedstrijd shirt echter het bleek gewoon een te klein shirt te zijn, de contouren behoorde aan zijn atletisch lijf, zeer herkenbaar. Het bleek een slechte wissel. Sven scoorde vrij snel, een bleek vele assist te geven waardoor de nul verder uit beeld kwam. Volgende keer toch maar weer iemand uit het vierde vragen.

Het douchen was wel fijn, ik heb thuis zo’n eco milieu besparend thermostaat kraan. Eer dat je daar nat van bent ben je een uur verder, nee dan de douche in kleedkamer 6, daar kom je gezandstraald onderuit. Ik had een tatoeage van een konijntje op mijn bil, gewoon eraf gespoeld, of was hij in zijn holletje gekropen?

Anouchka had wederom heel professioneel alle drankjes na de wedstrijd verzorgd, hartstikke goed, volgende keer moet je ze ook wel afrekenen, dat bespaard een hoop gedoe de volgende keer als de laatste probeert weg te gaan, terwijl de rest al naar huis is. Ik heb 3 uur moeten afwassen, ik heb er nog kloven van.

Tot zo ver dit saai verslag. Volgende keer staat Eureka 2 op het programma, hopelijk kunnen we dan wel de nul behouden, of de wedstrijd weten te staken, tis om het even.

Oja, Maert, mijn tegenstander was nog een beetje teleurgesteld, hij vroeg zich af waarom je hem niet meer gebeld had, na jullie vorige wedstrijd samen, het was toch zo gezellig?. (Zie vorig Oranje Wit verslag).