Wedstrijden > Triade 1 - Good Luck 1

Datum: 14 februari 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck en Triade in evenwicht

Zaterdag 14 februari stond een belangrijke uitwedstrijd in de strijd om handhaving in de derde klasse tegen nummer 3 Triade op het programma. De geblesseerde Frederique Abbas werd vervangen door Nadine Bom en wegens afwezigheid van de spelers van het tweede zaten oud-eerste speelsters Samantha de Vos en Petra van der Valk op de bank, die in de slotfase nog van belang bleken te zijn.

De eerste helft leek zoals veel eerste helften dit zaalseizoen. In het begin gingen de scores van beide kanten gelijk op. Good Luck was voorbereid op het fysieke spel, maar het was goed om te zien dat de prima leidende arbiter dit kort hield. In de laatste 10 minuten van de eerste helft hadden de korfballers uit Middelharnis een eindsprint en was de stand 9-12.

Ook de tweede helft leek op velen die dit zaalseizoen de revue zijn gepasseerd. De voorsprong verdampte heel langzaam en 5 minuten voor tijd nam Triade de voorsprong, 17-16. Kort daarna trok Good Luck vanuit een vrije bal de stand gelijk, maar door onoplettendheid in de verdediging scoorde Triade in de laatste minuut de 18e. Weer verlies, toch niet! Met nog 20 seconden op de klok scoorde Melanie van der Valk van een metertje of 10 alsnog de gelijkmaker. Een belangrijk punt, wat de ploeg met keihard werken dan ook dik heeft verdiend. Helaas won hekkensluiter NIO van Olympia, hierdoor is het over twee weken voor NIO, Ventura Sport (die dan tegen elkaar spelen) en voor Good Luck nog zeer spannend. Good Luck speelt dan thuis tegen kampioen Vlaardingen en we roepen iedereen op om de ploeg te komen steunen om handhaving in de derde klasse te kunnen verwezenlijken.