Wedstrijden > Good Luck 3 - Merwede 7

Datum: 14 februari 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Nieuwe strategie faalt door sabotage

Laat ik beginnen met goed nieuws, de onderhandelingen van Andre Quak zijn contract bij KCC zijn stuk gelopen. KCC was bereid een soortgelijke Stavermix te introduceren, maar dan moest Andre deze wel delen met zijn toekomstige teamgenoten. Daar kon Andre niet aan beginnen. Er zitten maar 50 snacks in zo'n mix dus dan zou er bijna niets voor hem overblijven.

Tijdens de laatste training, onder leiding van tweede sterspeler Arnold alias Bolle en Kees alias zuipschuit de grote geweldenaar, is er alles aan gedaan om de nul eens te behouden. Het derde gaf hier alom gehoor aan en liet niets aan het toeval over, er was vrijwel niemand om te trainen. Sterke strategie, geen speld tussen te krijgen.

Deze sterspeler, zette de strategie van de training door en kwam geheel volgens plan 1,5 uur te laat voor de wedstrijd. Helaas heeft de rest van het team het een beetje laten zitten en was wel op tijd gekomen. Jammer.

Ook was er sabotage in het spel, Zowel Glenn als Rowan waren opgesteld om de ingeslagen weg, de uberstrategie te dwarsbomen, helaas zijn ze daar goed in geslaagd. Beide hebben veel te veel gescoord. Wederom Jammer. Het hielp ook niet dat er van de tribune veel aangemoedigd werd. Een bepaalde jaloerse vierde speler wilde ons laten (ad)winnen en riep allerlei tips en adviezen die ook nog werden opgevolgd met de nodige doelpunten tot gevolg. Toen zelfs de tegenstander de weg kwijt raakte was het genoeg. Ik als sterspeler moest wel ingrijpen en het team versterken, Gijs was het daar volledig mee eens. We probeerden nog de gegeven strafworp aan ons, te dwarsbomen door toen te wisselen. Het mocht niet baten. Ik heb in deze minuut / 40 seconden geen fout en geen doelpunt gemaakt. Harm deed ook zijn best om niet te scoren en schoot alles wederom voortreffelijk te kort. Daniel zijn strategie om het spel stil te leggen omdat hij zogenaamd weer zijn veter niet goed had gestrikt was briljant, maar helaas mocht het niet meer baten. Maert duwde regelmatig zijn tegenstander om, om zo verwarring te creëren. Scheids Ingmar werkte ook mee door hier goed voor te fluiten. Helaas zag niemand hem, zeker niet als hij voor de paal stond, aangezien hij tegenwoordig hier volledig achter weg valt. Het schijnt dat hij weer in zijn kinderkleding past van voorheen. Ik vond hem als een stuk modieuzer gekleed dan anders. Helaas waren zowel Thea als Kim als Anouchka als Yvette en Clarinda doelgericht. Ze hebben zelfs geen ruzie gemaakt met hun tegenstander. Zo zullen we nooit de nul behouden en kunnen we ons nooit meten aan het vierde. Dialoog is nodig om iedereen weer dezelfde kant op te laten kijken. Straftraining is op zijn plaats.

Volgende keer wordt het ook weer niks en zullen we waarschijnlijk winnen. Het vierde heeft zich zo georganiseerd dat de scheidsrechter van deze wedstrijd er één is van dit vierde. Hij zal ons waarschijnlijk beletten de nul te behouden en alles voor fluiten.