Wedstrijden > Good Luck 3 - Nieuwerkerk 9

Datum: 21 februari 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Soms zit het mee, soms zit het tegen

Laat ik dit verslag beginnen met mijn excuses te maken. Normaal gesproken is de eindredactie verantwoordelijk voor de spel vouten en zinsbouw bijzonderheden in de wedstrijdverslagen. Het vorige wedstrijdverslag, wat vol humoristische satire zat en gebaseerd was op alleen maar feiten, was niet gecontroleerd, de eindredacteur was met zijn lief naar Thialf, daar waren ze aan het vrij schaatsen ofzo. Maert, maar waarschijnlijker Wilma wilde dat graag zien, daar eenmaal aangekomen bleek Wilma wel erg gecharmeerd te zijn van de 'strakke' schaatspakken van de heren schaatsers. Eenmaal terug in het Flakkeese moest Maert er ook één aanschaffen, puur uit sportief oogpunt volgens zijn lief. Eenmaal aan, kreeg hij dat ding haast niet meer uit. Hierdoor had hij geen tijd het verslag te corrigeren. Hopelijk heeft hij er nu wel tijd voor, mochten er nu nog steeds spel vouten in zitten was hij waarschijnlijk weer te druk met zijn schaatspak.

Helaas is er nog slecht nieuws. KCC is toch bereid water bij de wijn te doen. Beter kan ik zeggen water bij de whiskey. De contract besprekingen zijn weer opgepakt, kennelijk is Andre Q te waardevol voor KCC, naast de geïmproviseerde Stavermix, zijn ze bereid Andre een pallet van diverse whiskey's aan te bieden, na het trainen. Onderhandelen is het nog over welke. Daar zou het nog stuk op kunnen lopen.

Als derde hebben we drastische maatregelen moeten nemen. Na het fiasco van vorige week konden we niet tolereren weer een wedstrijd, niet de nul te behouden. We zijn het eens geworden bepaalde factoren te 'neutraliseren'. Een bepalende factor was de man met zijn adviezen en tips. Via via, waren we erachter gekomen dat diegene onder het mes moest. Dat bood kansen op eerherstel. Eigenlijk was Adwin al om 8:30 aan de beurt, maar een bepaalde journalist heeft wat lijntjes in het ziekenhuis, dus werd Adwin pas om 14:00 naar de ok gebracht. We hadden hem wijsgemaakt dat hij de hele tijd nuchter moest blijven maar dat was helemaal niet zo. Ik hoorde zijn maag helemaal knorren tot op de fysioafdeling. Na zijn operatie hebben we hem wijsgemaakt dat hij 8 weken niet op zijn been mag staan of belasten. Zo kunnen wij mooi het zaal seizoen afmaken zonder steeds van de goede tips vanaf de tribune geroepen te krijgen, zo maken we weer meer kans de nul te behouden.

Sommige dames van het derde zijn na het stevige gesprek, wat we met elkaar als derde hebben gehad, zichzelf actief gaan verbeteren. Yvette had een documentaire gezien waarin kracht versterkende oefeningen een grote rol speelden. Ze was zo gemotiveerd geworden dat ze gelijk aan het verbouwen was geslagen. In de kelder zou een soort van fitness ruimte komen. Ik kwam Yvette toevallig tegen in de bouwmarkt toen ze accessoires ging kopen, wat ze met al die kettingen en leren banden moest weet ik niet precies, maar ik weet wel dat het goed helpt want toen ik Lesley later tegen kwam was hij bond en blauw, vast van het oefenen met Yvette in die kelder fitness zaal. Daarop besloten Thea en Kim ook dezelfde documentaire te gaan zien, ze lieten er geen gras overgroeien en in plaats van saai te gaan trainen zijn ze direct naar de bioscoop gegaan waar die documentaire draait. Kennelijk is er veel animo voor deze documentaire aangezien half Nederland vrouwmens er al naar toe is gegaan. Iets met the fifty oefeningen of Grey, er werd in ieder geval veel gezweet in de bioscoop. Het resultaat konden we wel zien tijdens de wedstrijd, helaas hadden Kim en Yvette zich geblesseerd tijdens de oefeningen van Grey en kon niet meedoen. Ik denk iets verrekt.

We begonnen goed, in de eerste 15 minuten van de wedstrijd bleef de nul stevig op het bord staan. Maar helaas Clarinda gooide er twee in en al snel kwam de nul verder en verder uit beeld, helaas deed Anouschka ook een duit in het zakje met al dat getrain van haar kwam ze steeds tot steun waardoor er telkens een kans op scoren werd gecreëerd, gelukkig maken de rest in het vak daar geen gebruik van. Ik zeker niet. Sven deed nog zijn beste en miste een strafworp, Kees miste keurig zijn eigen type doorloopbal. Proficiat.

Helaas was de scheids zoals we al vermoeden op onze hand. Strafbal na vrije bal werd in ons voordeel gegeven, om gek van te worden. Gelukkig benutten we er weinig dus wisten we dat te omzeilen.

Na de wedstrijd zijn we lekker wat gaan drinken en hebben we onze coach met de rekening laten zitten, kijk dat is pas team spirit.

Over twee weken kunnen we revanche nemen op de Nieuwerkerkers en spelen we uit.