Wedstrijden > Good Luck 3 - 't Capproen 3

Datum: 4 april 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Na regen komt zonneschijn of anders veel wind, hagel en wind

Laat ik met schokkend nieuws beginnen; bekend is dat Andre Quak, onze sterspeler, bijna weg geroofd was door KCC, minder bekend is dat KCC zijn laatste alles beslissende zaal wedstrijd met 1 punt heeft verloren, daar er gerekend werd op Andre om het team naar een hoger niveau te tillen, is er veel rancune ontstaan naar hem. Dat de dames van KCC iedere keer in katzwijm vielen van deze mastodont leken ze vergeten te zijn. Andre kreeg de schuld van de teloor gang van KCC. KCC heeft hierop nogal vuil spel gespeeld, onder het mom van ‘wij Andre niet, dan niemand niet’, is er tijdens de laatste wedstrijd waarin Andre wederom een hoofdrol in speelde een saboteur opgesteld tegen Andre. Taak van deze naarling was Andre dusdanig te blesseren dat hij voorlopig is uitgeschakeld, helaas dit schorriemorrie slaagde. Net toen Andre een meesterlijke aanval inzetten schoof deze asportieveling zijn voet onder die van Andre waarop Andre gracieus viel, zich hierbij lelijk bezerend. Onderzoek wees uit dat Andre een scheurtje in zijn vork heeft. Niet in zijn bestek maar in zijn enkel. Daar waar de normale burger 8 weken herstel voor nodig heeft, is het atletische lijf van Andre in 1,5 week wel weer gefikst. Dus binnenkort zal hij wel weer op het veld te zien zijn of er zeker langs. Andre krijgt helaas bijna geen mantelzorg. Om het uur staat zijn moesje op de stoep en om het andere uur Elly. Het schijnt dat ze weinig voor hem koken, hij is nog maar 5 kilo aangekomen.

Ander schokkend nieuws, het derde heeft onderschat. Daar waar wij dachten de grootste concurrent uitgeschakeld te hebben, was hij met een masterplan bezig. Terwijl hij lekker op de bank lag om verzorgd te worden na zijn knie operatie, draaiden zijn raderen op volle toeren. Ook hij heeft ge(adwin)t. Zijn eigen offspring opstellend in het derde ’om te helpen’. Ons doel, die nul behouden, te saboteren. Daar waar wij faalden, hebben de A’s getriomfeerd. Ja u leest het goed. De A’s hebben het voor elkaar gekregen om die begeerde nul te behouden. Onder leiding van waarschijnlijk Brian, is het gelukt. Het was nog bijna misgegaan in de laatste 5 minuten, maar ze hebben het voor elkaar gekregen. Fijn voor hen, helaas voor ons.

Een aantal van onze dames was eerder op cursus geweest, dit omdat ze verscheidende oefeningen eigen wilde maken, zodat ook wij die nul eens konden behouden. Hierop is ook Clarinda gezwicht. U eerder te informeren in een vorig verslag is zij nu ook gestart met de documentaire te bekijken over de 50 oefeningen van Dr.Grey. Nee, trainen staat op de tweede plaats, sterker nog Clarinda is zelf 3x naar die documentaire geweest.

Onze team leider, of is het lijder? Was afwezig, geschokt door het resultaat van de A’s trok deze korfballeider het even niet meer en is in Zoutelande gaan uithuilen, zogenaamd familieweekend. Inmiddels hebben we vernomen dat Wirla hem weer heeft kunnen kalmeren en zal hij binnenkort weer te zien zijn op het veld. Wat grijzer, maar wel wijzer.

Gelukkig was het lekker weer, althans ‘s ochtends toen wij niet hoefden te spelen. Toen wij moesten spelen vroor het 5 graden. Maert heeft nog zijn best gedaan om de nul te behouden en heeft kans op kans en zelfs een strafworp gemist. De rest van het team was even uit het veld geslagen of gewaaid en vrijwel iedereen scoorde. We waren zelfs vergeten Daniel te wisselen. Eerst dachten we dat hij zo emotioneel was omdat de A’s die nul hadden behouden, maar het bleek dat het voor het eerst in zijn korfbal carrière was dat hij een hele mocht spelen. Hij heeft zelfs nog gescoord. Nou bedankt Daniel. Hij was zo blij dat hij en zijn gezin naar Duinrell zijn geweest om dit feit te vieren.

De spareribs achteraf waren hartstikke lekker. Ik heb maar 5 porties op. Ik kwam er later achter dat het niet de bedoeling is om ook de botten op te eten. Dat opeten lukt altijd wel, maar als ze eruit moeten komen geeft altijd wat meer problemen. Het schijnt dat Gijs zichzelf op die manier heeft geblesseerd. Iets met een ontstoken spier in zijn bekkenregio?

Toen we eenmaal wat opgewarmd waren onder de douche, dat duurde even , de druk was wat weinig - waarschijnlijk waren de douches ook ontdaan over de streken van bepaalde individuen - was de bar gesloten. Ons verdriet hebben we thuis moeten verdrinken, maar dat is wel gelukt.

Volgende keer hebben we een inhaalwedstrijd in Almkerk. Nee dat ligt niet in Oostenrijk, dat is MariaAlm. Hemelsbreed scheelt het echter niet zo veel. Hopelijk kunnen we nu de nul wel eens behouden. Het doel lijkt dichter bij te komen.