Wedstrijden > Nikantes 2 - Good Luck 2

Datum: 18 april 2015
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 knokt zich naar punt tegen Nikantes 2

Afgelopen zaterdag stond voor Good Luck 2 de uitwedstrijd tegen Nikantes 2 uit Hoogvliet op het programma. In een poule waar op dit moment eigenlijk geen middenmoot is te ontdekken staat ons 2e op dit moment op de 4e plaats met 8 punten en Nikantes voorlaatste met 7 punten. De nummer laatst heeft 6 punten. Een belangrijke wedstrijd dus en gezien het 7-8 verlies uit de wedstrijd op de Oostplaat zou het wel eens lastig kunnen worden.

Bij rust stond er een 7-4 score op het bord en liepen we een beetje achter de feiten aan. Vaak werden er verkeerde keuzes gemaakt. Er werd geschoten als dit eigenlijk niet kon, gingen we voor de doorloopbal als er eigenlijk geschoten moest worden en waren we net niet scherp genoeg. De doelpunten werden te gemakkelijk weggegeven doordat we op momenten niet opletten.

Na rust kwam daar gelijk de 8-4 bij en leek het alsof er een kansloze wedstrijd gespeeld werd. Alles of niets spelen en snel werden de 4 beschikbare wissels ingezet. Met Hans, Nadine, Melanie en Arno kwam er nieuw elan in de ploeg en werd de achterstand binnen een kwartier weggepoetst en stond er plots 8-8 op het scorebord.

Erop en erover dan maar en terwijl de wedstrijd behoorlijk stevig aan het worden was hadden we het betere van het spel. Het ging nu gelijk op en het werd 10-10 en vervolgens 7 minuten voor tijd was daar de voorsprong voor Good Luck 10-11. Om de wedstrijd uit te spelen duurde deze eigenlijk nog te lang en bij 11-11 hadden beide teams in de laatste minuten nog kansen op de winst. Er werd echter niet meer gescoord en zo werd een zwaar bevochten punt binnen gehaald.

Volgende week de moeilijke thuiswedstrijd tegen koploper Reeuwijk 2 waarvan in de heenwedstrijd met 13-8 van werd verloren.