Wedstrijden > Nikantes 5 - Good Luck 3

Datum: 18 april 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Het ultieme doel lijkt steeds verder uit beeld

Daar waar we dachten de goede weg te bewandelen, lijkt niets minder waar. Ik kom dan ook tot de conclusie dat dit team zonder deze sterspeler in de basis alleen maar faalt. De laatste twee wedstrijden zijn gelijk gespeeld en gewonnen met grote cijfers. De nul lijkt verder uit beeld dan anders. Deze korfballers hebben een hoop punten meegenomen naar de Oostplaat. Dit team draait als een geoliede machine, scoren achter elkaar en hebben het erg naar hun zin. Daar zal een stokje voor gestoken moeten worden. Ik zal snel de basis weer verstoren zodat de nul eens behouden gaat worden. Zelfs de E1 heeft de nul al weten te behouden. Ze noemen mij tegenwoordig niets voor niets de man van glas, omdat ik zeker zo transparant en glas eerlijk ben en bijna nooit stuk ga.

De eerste straf training is al geweest. Twee dames hebben deze ondergaan, ze zagen bond en blauw, en roze en geel en oranje. In een wit T-shirt moesten ze hardlopen. Zwoegen, bloed, zweet en kleurstoffen kwamen er aan te pas. Toevallig liepen er nog wat meer dames mee, iets met voor het goede doel. Colour run. Clarinda en Yvette zagen er niet meer uit. Het schijnt dat ze 5 keer hebben moeten douchen voordat ze alle colours eraf hadden.

Yvette moest zo vaak haar kleding wassen na haar run activiteiten, dat ze de shirtjes van het derde ook maar gelijk had meegenomen. Ze was zo gemotiveerd, dat ze ook de pot portemonnee heeft mee gewassen. Hopelijk nemen ze verfrommelde vijfjes ook aan, anders worden het nog dorstige 3de helften.

Clarinda had gereden naar de colour run. Heen ging goed, terug had ze niet gerekend op de afgevende kleurstoffen van haar vriendinnen. Haar auto was niet meer te redden. Na 6 x met de deuren open door de wasstraat gereden te hebben, was de bekleding van de auto nog steeds bond en blauw, ook de elektrische installatie blijkt hier niet tegen te kunnen. Wouter en Clarinda hadden een berekening gemaakt. Clarinda overtuigd van haar navigatie gave, had het afgelopen jaar ietwat meer kilometers gemaakt dat berekend, dus een auto met navigatie zou zichzelf terug verdienen. Het is een mooie geworden. Eentje met vier wielen en een stuur.

Aanstaande zaterdag zal het derde zijn kunsten op de Oostplaat laten zien. Hopelijk heeft de straf training indruk gemaakt en zal de nul behouden blijven.