Wedstrijden > Gemini 2 - Good Luck 2

Datum: 9 mei 2015
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 toont veerkracht in Gouda

Afgelopen zaterdag stond de lastige uitwedstrijd in Gouda tegen Gemini 2 op het programma. Gemini speelt als een van de weinige verenigingen nog op het ‘oude’ gras en dan ook nog eens in de kleine afmeting van 20x40 m. Daarnaast bezet Gemini 2 ook nog eens de 2e plaats in de poule.

Good Luck begon goed aan de wedstrijd met in de basis debutant Lisanne Versaevel. Het kwam snel en goed op een 0-2 voorsprong die overigens veel te gemakkelijk weer werd weggegeven.

In de eerste helft ontwikkeld zich een gelijk opgaande strijd en zo stond er een 8-7 achterstand op het bord bij rust.

Het was belangrijk om in de tweede helft de concentratie vast te houden want de doelpunten werden te makkelijk weggegeven.

Opnieuw begonnen we goed en werd er snel 2x gescoord zodat we 8-9 voor kwamen. In deze fase van de wedstrijd besloot de scheidsrechter zijn club wat te helpen en via een 3 tal strafworpen en nog een aantal dubieuze beslissingen scoorde de thuisploeg zes maal achter elkaar 14-9.

Er dreigde weer een grote nederlaag voor het tweede maar door werklust en doorzettingsvermogen knokten we ons terug in de wedstrijd en werd de 14-9 achterstand weggepoetst tot 14-12. De scheidsrechter had toen echter al besloten dat Good Luck in ieder niet ging winnen en floot snel af toen de 14-13 op het scorebord gezet werd.

Dit was dan ook de eindstand, door het harde werken en zeker de goede fases is de wedstrijd hadden we zeker een gelijkspel verdiend.

Dit was ons echter niet gegund door de wat eenzijdig fluitende fluitist die na de wedstrijd de coaching van het eerste team op zich nam...