Wedstrijden > ADO 1 - Good Luck 1

Datum: 12 september 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest van Ado

Zaterdag 12 september stonden, net als de eerste twee competitiewedstrijden, twee bekende ploegen tegenover elkaar. Hoewel beide ploegen enkele wijzigen hadden doorgevoerd in de basisopstelling was vooraf wel het gevoel dat het een spannende strijd zou worden.

Good Luck pakte het initiatief en kwam snel op 0-2, maar na een kwartier hadden de korfballers uit s'-Gravendeel de achterstand omgebogen in een voorsprong. Ado profiteerde goed van de vele vrije ballen en Good Luck had moeite om de korf te vinden. De ploegen gingen met een terechte 9-7 stand rusten.

In het begin van de tweede helft hadden de korfballers uit Middelharnis goede kansen op de aansluitingstreffer, maar dit gebeurde niet. Daarentegen scoorde Ado wel. Daarna volgde een verwarde fase met vele, soms terechte en soms onverklaarbare, vrije ballen en strafworpen. Good Luck kon hier niet tegen op boksen en ging zich zo nu en dan met andere dingen dan het korfbalspel bezig houden. Op momenten dat dat wel gebeurde werd er gescoord, maar het rendement van de vele mogelijkheden en kansen was veel te laag, eindstand 15-12! Daar zal de ploeg, maar ook de spelers individueel, de komende week hard aan moeten werken. Zaterdag komt Olympia uit Spijkenisse op bezoek in Middelharnis. Trainer van de gasten is Peter van Vliet. De voormalig coach van Good Luck wordt uiteraard van harte welkom geheten op sportpark Oostplaat!