Wedstrijden > 't Capproen 1 - Good Luck 1

Datum: 3 oktober 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck pakt winst in Hellevoetsluis

Zaterdag 3 oktober stond voor Good Luck een belangrijke wedstrijd op het programma. De ploeg uit Middelharnis was te gast bij hekkensluiter 't Capproen. Leuk detail is dat spelers van beide kanten een verleden hebben bij elkaar! Bij prachtig weer nam Good Luck de voorsprong met een afstandschot, kort daarop maakte de aanvoerster gelijk! Good Luck won de meeste duels en verdedigend stond het als een huis. Het gaatje van twee werd gemaakt, ondanks het missen van een strafworp. Kort voor de rust waren er een aantal vreemde beslissingen, maar de korfballers uit Middelharnis bleven de focus houden op het eigen spel en werken als leeuwen. Dit resulteerde in een 4-7 ruststand.

In de tweede helft was dit beeld niet veel anders. Good Luck maakte 6-10, maar de Hellevoeters gaven zich niet zomaar gewonnen en brachten telkens weer het gat terug tot twee verschil. Toch wisten de roodwitten in de slotfase het gat weer te vergroten, eindstand 11-15. Dit was echt een collectieve prestatie, waarbij iedereen zijn werk uitstekend heeft gedaan. Een belangrijke overwinning, waardoor het gat met 't Capproen vier punten is geworden. Aanstaande zaterdag is de ongeslagen koploper Paal Centraal uit Delft te gast. Vorig seizoen nog net behouden voor degradatie, maar nu met nieuwe aanwas, zoals blijkt uit de uitslagen, een niet te kloppen tegenstander.