Wedstrijden > Good Luck 1 - Nieuwerkerk 1

Datum: 11 november 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck niet verder in de beker

Woensdag 11 november was overgangsklasser Nieuwerkerk te gast in Middelharnis. Altijd leerzaam voor Good Luck om in een bekerwedstrijd een ploeg te treffen die een aantal klassen hoger speelt. De ploeg uit Middelharnis had geen illusies om te winnen, maar zich vooral op het eigen spel te richten. Echter, Nieuwerkerk tikte Good Luck in de eerste tien minuten helemaal weg en rondde de schoten zeer efficiënt af. Verliezen akkoord, maar niet worden afgedroogd met 30 doelpunten verschil! Na 12 minuten stond het 1-7 en werd er aanvallend en verdedigend tactisch wat gewijzigd. Dit had effect, want de ruime achterstand werd teruggebracht tot 7-9, ruststand 7-10.

In de tweede helft pakte Nieuwerkerk de draad weer op en liep uit tot 9-17. Good Luck gaf enkele basisspelers rust en de reservespelers konden nog even ervaring op doen. De gasten waren vooral achter de korf scherp in de afronding en Good Luck was daar niet scherp genoeg in. De sportieve wedstrijd eindigde in 13-24. Zaterdag treft Good Luck Atlas weer in de competitie.