Wedstrijden > Good Luck 1 - Atlas 1

Datum: 14 november 2015
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest met 1 punt van Atlas

Zaterdag 14 november stond voor Good Luck de eerste thuiswedstrijd van de zaalcompetitie op het programma. Te gast was medekoploper Atlas uit Ritthem. Onder enthousiaste aanmoedigingen van Good Luck D1, als ploeg van de week, kon het eerste team van Good Luck in het eerste kwartier moeizaam de korf vinden. Met name de heren van Atlas waren van afstand zuiver en zorgden voor een gaatje van vier doelpunten. Good Luck bracht dit voor de rust terug tot 2, maar in de slotseconde schoot een dame van afstand de 8-11 binnen.

In de tweede helft begon Good Luck wederom zwak en bleef het moeite houden met het afronden van de vele kansen. Pas bij een bijna uitzichtloze situatie van 12-17 met nog 11 minuten op de klok en drie wissels in het veld leek Good Luck gas te gaan geven. De korfballers uit Middelharnis kwamen in de laatste minuut tot 17-18 en hadden net te weinig tijd voor een remise. Uitstekend om deze veerkracht te zien, maar als deze focus en power door heel de wedstrijd heen op de mat wordt gelegd wordt het voor Good Luck makkelijker om punten binnen te halen. Volgende week speelt Good Luck de lastige uitwedstrijd tegen Seolto uit Vlissingen.