Wedstrijden > DeetosSnel 6 - Good Luck 2

Datum: 23 januari 2016
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 doet goede zaken in strijd om kampioenschap!

Tegenstander Deetos/Snel 6 staat op de laatste plaats in de poule en werd thuis in de Staver met 15-9 terug naar Dordrecht gestuurd. Het was in de Staver een lastige wedstrijd omdat de Dordtenaren vrij ongecontroleerd speelden en toch ook over scorend vermogen beschikten.

De uitwedstrijd gisteren was eigenlijk een kopie van de wedstrijd in de Staver maar het is overduidelijk dat Good Luck 2 gegroeid is dit seizoen. Er wordt met veel vertrouwen gespeeld en hard gewerkt door iedereen. Zoals al zo vaak aangegeven is iedere speler belangrijk en is er wekelijks iemand anders de man/vrouw van de wedstrijd.

Deze week was dat Ivo Kroon die alleen voor het 'noodscenario' in het team gebracht zou worden!

Het eerste kwartier was voor Deetos/Snel, met werkelijk keihard spel werd de ene overtreding na de andere gemaakt en het leek meer op een worstelpartij dan op een korfbalmatch. Het leek erop dat dit nog niet eens zo zeer de tactiek was maar meer onkunde. Er werden dan ook vele vrije ballen toegekend door de scheidsrechter waar het op zijn plaats was geweest om het gevaarlijke spel van Deetos/Snel te bestraffen met strafworpen.

Via een 4-2 achterstand kwamen we terug tot een 5-6 stand bij rust. De tweede helft ging gelijk op tot 8-8 en het was nog allerminst duidelijk wie de punten ging pakken.

Bij een 8-9 voorsprong kwam Ivo in het veld en gaf ons team het beslissende zetje en deelde de knock out naar Deetos/Snel. Met een onderschepping waar direct door Ingmar uit werd gescoord en met 2 doelpunten in de daarop volgende minuten stond er een 8-12 stand op het bord.

Het verzet was gebroken en het laatste kwartier werd de voorsprong goed uitgebouwd tot een eindstand van 9-19.

Qua score kreeg Deetos/Snel wat te weinig maar aan de andere kant was ook duidelijk dat het gewoon goed draait bij Good Luck 2. Iedere speler scoort en er wordt hard voor elkaar gewerkt en als je dan de kansen benut dan loop je gemakkelijk uit naar een hoge score!

Leuke bijkomstigheid was dat concurrent Nikantes 4 later op de avond met 15-19 verloor van PKC 9. De voorsprong op de nummer 2 bedraagt nu 4 punten. Het gat is geslagen! Het kampioenschap komt in zicht!