Wedstrijden > Good Luck 2 - Vr'schaar (H) 5

Datum: 30 januari 2016
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 heeft de titel voor het grijpen!

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Vriendenschaar 5 op het programma. Vriendenschaar is één van de twee teams die Good Luck een punt wist af te snoepen.

In Hardinxveld Giesendam werd het na een 5-9 voorsprong voor Good Luck toch nog 11-11.

Het initiatief lag bij de wedstrijd van vandaag continu bij Good Luck. Via een 2-0 voorsprong werd het 3-1 en 4-2. Hierna volgde qua score een goede fase voor het tweede. Qua spel eigenlijk niet, het tempo was te laag en er werden wat onnodige fouten gemaakt. Toch bouwden de Menheersenaers de score uit naar een 6-2 ruststand.

In de rust werd afgesproken dat het tempo omhoog zou gaan, dit was nodig om Vriendenschaar kapot te spelen en definitief afstand te nemen.

Het liep echter anders, via 3 doelpunten op rij kwamen de groenen terug tot 6-5. Good Luck zakte wat weg. Met de ingebrachte wissels Djoell, Nadine, Chantel en Maaike kwam er fris elan in de ploeg. Ook Vriendenschaar wisselde goed en het tempo in de wedstrijd ging behoorlijk omhoog. Met een aantal belangrijke doelpunten werd de stand opgekrikt naar 8-5. Van 8-6 naar 10-6 maar opnieuw scoorde Vriendenschaar 2x achter elkaar 10-8. Het slotakkoord was weer voor Good Luck en met de laatste 2 doelpunten werd de eindstand bepaald op 12-8.

Het was niet de allerbeste wedstrijd dit zaalseizoen maar toch weer 2 belangrijke punten in de race om het kampioenschap.

Later op de avond verloor concurrent Nikantes opnieuw waardoor de voorsprong nu zelfs 6 punten is met nog 3 wedstrijden te spelen.

Dit betekent dat Good Luck volgende week in de uitwedstrijd bij PKC het kampioenschap kan binnen halen door minimaal gelijk te spelen. Met 1 punt volgende week is de ploeg dan niet meer te achterhalen voor de overige teams en kan het feest losbarsten!

Ik stel voor dat we met de gehele selectie afreizen naar de PKC hal en hopelijk reizen er ook nog behoorlijk wat supporters mee om ons tweede naar dat ene punt te schreeuwen!