Wedstrijden > Good Luck 2 - Stormvogels 2

Datum: 16 april 2016
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 wint van koploper!

Zaterdag 16 april stond de thuiswedstrijd tegen Stormvogels 2 uit Westkapelle op het programma. Stormvogels is samen met Ondo 3 uit Middelburg de koploper in de poule. De heenwedstrijd werd goed gepresteerd door de rood witten en eindigde in een 10-10 gelijkspel waarbij de winst in de 'blessuretijd' door de scheidsrechter werd weggegeven met een strafworp.

Duidelijk was dat Stormvogels er niet gerust op was dat de punten opgehaald zouden worden. Good Luck begon tactisch aan de wedstrijd door de eerste helft tegen de wind in te gaan spelen. Het eerste kwartier werkte deze tactiek overduidelijk niet. Vele foute passes resulteerden weinig doelkansen. Stormvogels begon redelijk aan de wedstrijd en scoorde via een afstandschot de 1-0. Toch kwam Good Luck beter in de wedstrijd en ging het gelijk op tot 2-2. Hierna pakten we het initiatief met goede lange aanvallen, geduldig zoeken naar de kansen hadden we goede rebound en maakten we de kansen af. Zo stond er een comfortabele 5-2 voorsprong op het bord met rust.

Stormvogels moest aan de bak tegen wind en met een achterstand!

Na rust ging Good Luck uiteraard wat makkelijker spelen en van ver schoot Maaike, na een goede pass van Ingmar de 6-2 binnen. Zo was vroeg in de 2e helft de wedstrijd al beslist. De wedstrijd werd vervolgens goed uitgespeeld. Stormvogels scoorde nog 2 maal maar door gewoon mee te scoren kwam de winst niet meer in gevaar.

Volgende week de wedstrijd in het verre Rithem tegen Atlas 2 en ook hier zou er met een goede werklust weer een goed resultaat behaald kunnen worden.