Wedstrijden > Stormvogels 1 - Good Luck 1

Datum: 10 september 2005

Gelijkspel voor Good Luck

Het eerste team van Good Luck begon gehavend aan de tweede competitiewedstrijd van het seizoen. Men kon tijdens de uitwedstrijd tegen Stormvogels uit Westkapelle niet beschikken over Jeroen Kars en Nico Overduin. Zij werden vervangen door Rene den Bakker en Maarten Vijfhuize. Tijdens de eerste minuten was er sprake van een gelijk opgaande strijd en beide ploegen zochten naar de goede kansen. Na een vroege voorsprong van 0-1 voor Good Luck kwam Stormvogels terug via twee strafworpen. Al snel werd duidelijk dat er deze wedstrijd sprake was van een zeer streng leidende scheidsrechter. Voor de minste of geringste overtreding werd al een strafworp gegeven. Good Luck bleef echter uitgaan van eigen kracht en pakte steeds een voorsprong van twee doelpunten. Het tweede aanvalsvak had echter moeite men scoren en kon de voorsprong niet vergroten. Hierdoor kon Stormvogels steeds weer langszij komen. Vlak voor het rustsignaal had Good Luck een voorsprong van 5-7 en had men de wedstrijd redelijk onder controle. In de laatste minuut voor rust gaf de scheidsrechter opnieuw een strafworp aan Stormvogels, wat zeker volgens de spelers van Good Luck onterecht was. Dit buitenkansje werd benut door Stormvogels en de voorsprong liep weer terug. Tijdens de rust werd voornamelijk aandacht besteed aan de eigen discipline en het niet reageren op de beslissingen van de scheidsrechter. Helaas resulteerde dit de tweede helft niet in beter en rustiger korfbalspel. Veel spelers van Good Luck missen momenteel de vorm en hierdoor worden kansen niet benut. De gehele tweede helft was het spelbeeld gelijk. Good Luck had een kleine voorsprong en Stormvogels kwam even later weer langszij. Dit spelbeeld ging op tot 10-10 en er waren nog enkele minuten te spelen. De aanval van Good Luck ging op dat moment iets te geforceerd op zoek naar een doelpunt, terwijl Stormvogels rustig bleef zoeken. In de laatste minuut resulteerde dit opnieuw in een strafworp en leek Stormvogels er zelfs nog met de volle winst van door te gaan. Gelukkig voor Good Luck werd deze strafworp gemist en bleef de eindstand 10-10. Een teleurstellend resultaat en extra zuur was het feit dat van de 10 doelpunten van Stormvogels er 8 vanaf de strafworpstip waren gemaakt.

Doelpuntenmaker(s): Marcel Kievit (3), Britt Abbas (2), Liesbeth Los (1), Petra van der Valk (1), Maarten Vijfhuize (1), Rene den Bakker (1) en Jan-Willem de Vos (1)