Wedstrijden > Paal Centraal 1 - Good Luck 1

Datum: 28 mei 2016
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck eindigt als zesde!

Zaterdag 28 mei sloot Good Luck de competitie af in Delft tegen kampioen Paal Centraal. Nadine Bom verving de afwezige Frederique Abbas. In de warming-up liep Arno Doorhein een blessure op, maar begon toch. De kampioen nam de voorsprong, maar bij 4-3 verzuimden beide ploegen om te scoren. Toch wist Paal Centraal de korf weer te vinden en liep uit. Kort daarna schoot bij Samantha de Vos een vinger uit de kom, even later verving Maaike van Welsenis haar. Ruststand 10-5.

In de tweede helft verving Kees van Winssen, door de afwezigheid van basisspeler Djoel Hullegie, de geblesseerde Arno Doornhein, die vanwege studie (voorlopig) zijn laatste wedstrijd speelde. Helaas kwam het tweede aanvalsvak onder leiding van aanvoerder Arnold Jansen zeer moeizaam tot scoren. Melanie van der Valk en Hans Peterse hadden veel pech bij de afronding. In het eerste aanvalsvak was Britt Kievit met vijf treffers het productiefst en had Ivo Kroon een aantal uitstekende assists. Bij 17-12 floot de arbiter voor het laatst en namen coaches Marcel Kievit en Peter van der Valk na zes jaar afscheid. Good Luck handhaaft zich met een zesde plaats in de derde klasse!