Wedstrijden > Good Luck 1 - ONDO 1

Datum: 24 september 2005

Good Luck kruipt langzaam uit dipje!

Middelharnis. Zaterdag 23 september was koploper ONDO uit Middelburg de opponent van Good Luck. Na het gelijkspel tegen Stormvogels twee weken geleden en de slechte wedstrijd van vorige week tegen ADO heeft Good Luck de gezichten deze week weer dezelfde kant op gekregen. ONDO was hier niet de ideale tegenstander voor, maar toch begon de ploeg van coach Blok goed aan de thuiswedstrijd. De basis acht konden beginnen, hoewel aanvoerder Nico Overduin nog steeds met een blessure kamt. De eerste helft liet Good Luck dan ook zien dat het de betere ploeg was en scoorde in feite vrij eenvoudig. Het in wederom grote getale opgekomen publiek zag dat de korfballers uit Middelharnis uitliepen naar een 7 - 4 voorsprong zo'n 8 minuten voor rust. Toen brak de cruciale periode aan. Good Luck ging wat duels verliezen en speelde even tegen zichzelf. Hierdoor kwamen de Middelburgers net voor rust gelijk, 7 - 7.

Vanaf het begin in de tweede helft liep de ploeg achter de feiten aan. Het ging wederom tegen zichzelf spelen en aanvallend was er veel te weinig beweging en variatie in het spel. Tot 12 - 14 kon Good Luck via individuele actie's bijblijven, maar daarna was men het spel helemaal kwijt. Overduin verliet geblesseerd het veld en Ingmar Adam verving hem. Men bleef vechten voor de punten, maar kon niet voorkomen dat ONDO uitliep naar een terechte 13 - 17 overwinning.

De ploeg van coach Cees Blok zit even in de hoek waar de klappen vallen, maar de ploeg ziet deze wedstrijd niet geheel als negatief. We hebben een deel van de wedstrijd goed gespeeld en zijn blijven knokken, echter had het nu nog geen resultaat. We moeten langzaam uit dit dipje kruipen! Hopelijk lukt het volgende week tegen Luctor uit Terneuzen wel en vallen dan weer de puzzelstukjes in elkaar.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (4), Liesbeth Los (3), Jan-Willem de Vos (2), Britt Abbas (1), Jeroen Kars (1), Heidi Kamerling (1) en Petra van der Valk (1).