Wedstrijden > 't Capproen B2 - Good Luck B1

Datum: 16 december 2017
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck B1 leert worstelen!

In het vorige wedstrijdverslag had ik aangegeven dat de wedstrijd tegen 't Caproen een lastige zou worden. Nou dat was zeker waar! De ploeg uit Hellevoetsluis had zich voorgenomen om het ons zo moeilijk mogelijk te maken. Verstandig want de laatste wedstrijd verloren zij kansloos met 6-0. Met name door de snelheid van onze heren en de afvang van onze dames.

Deze wedstrijd begon eigenlijk waar de andere eindigde, een snelle 0-2 voorsprong voor Good Luck door 2 super afstandschoten van Thijs en van Sam. Direct hierna was de frustratie bij de tegenstander al zichtbaar. Vele overtredingen werden gemaakt door de tegenstander. Duwen, trekken, worstelen het mocht allemaal van de scheidsrechter.

Uiteraard kwam dit de kwaliteit van de wedstrijd niet ten goede!

Na rust opnieuw een goed starten Good Luck wat korfballen werkelijk veel beter was maar het werd onmogelijk gemaakt door de tegenstander. Op een gegeven moment vloog onze Roeland werkelijk door de lucht en het was maar goed dat er geen bank naast het veld stond anders had hij hier zeker een zware blessure van kunnen oplopen.

Jammer, jammer, jammer maar... het positieve van deze wedstrijd was toch de rust en de manier waarop onze toppers de wedstrijd uitspeelden. Wat een teamgeest! Ongelooflijk!

Geduldige wachtend op het juiste moment om de bal uit te brengen of een kans te pakken. Lange aanvallen waarbij toch uiteindelijk de beslissende 3-5 werd gescoord. De tegenstander scoorde nog wel de 4-5 maar dat mocht niet meer baten.

Worstelend en werkend haalden we het einde en wonnen we opnieuw een wedstrijd.

Bijzonder jammer dat 't Caproen niet gezorgd heeft voor een scheidsrechter die het spel korfbal begreep. Dit had de wedstrijd zeker ten goed gekomen en waarschijnlijk hadden ze dan nog meer kansen gehad op de overwinning dan dat nu het geval was.