Wedstrijden > VIOS 1 - Good Luck 1

Datum: 15 oktober 2005

Good Luck pakt winst in slotminuut

Een uitwedstrijd tegen Vios uit Willemstad, althans dat stond in de programmaboeken. Voor de korfballers van Good Luck leek het wel op een thuiswedstrijd, want vele supporters waren meegekomen om de ploeg aan te moedigen. Ondanks deze steun begon Good Luck ongeconcentreerd aan de wedstrijd. Vios strafte snel enkele fouten af in de verdediging en in een mum van tijd stond Good Luck met 2-0 achter. Gelukkig was de ploeg niet aangeslagen, maar werd juist wakker door deze bliksemstart van Vios. Nadat Good Luck was teruggekomen tot 3-2 leek de wedstrijd in balans. Het was echter opnieuw Vios die via een tussensprint het gat vergrote tot 5-2, maar opnieuw toonde de ploeg uit Middelharnis veerkracht. In de eerste helft kwam Good Luck via doelpunten van Jan-Willem de Vos, Marcel Kievit en Heidi Kamerling terug tot 6-6. Beide ploegen scoorden nog eenmaal voor rust en met een gelijke stand gingen de ploeg aan de thee. Bij voorgaande wedstrijden zakte Good Luck vaak weg in de tweede helft en dit moest nu voorkomen worden. Het was Vios die opnieuw tweemaal op voorsprong kwam, maar elke keer maakte Good Luck snel weer gelijk. Toen brak een sterke fase aan voor Good Luck en opnieuw scoorden De Vos en Kamerling snel na elkaar. Voor het eerst in de wedstrijd werd een voorsprong gepakt en bij Vios leken de kopjes te gaan hangen. Ondanks voldoende kansen lukt het niet om de voorsprong uit te breiden en Vios draaide uiteindelijk de achterstand om in een 12-11 voorsprong. Via een strafworp kwam gelukkig direct de gelijkmaker weer op het scorebord en dat terwijl de slotfase al was aangebroken. Beide ploegen leken aanvallend lamgeslagen en deze spannende wedstrijd leek in een gelijkspel te eindigen. In de slotminuut was het echter Marcel Kievit die toch doeltreffend schoot van afstand en de voorsprong herstelde. De overwinning kwam niet meer in gevaar en de twee punten werden luid toegejuicht. Een belangrijke overwinning, waardoor Good Luck doorstoot tot in de subtop.

Doelpuntenmaker(s): Jan-Willem de Vos (5), Marcel Kievit (4), Heidi Kamerling (3) en Jeroen Kars (1)