Wedstrijden > Good Luck B1 - 't Capproen B2

Datum: 17 februari 2018
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck B1 stelt 2e plaats veilig en gaat nog voor de titel!

Zaterdag 17 februari stond de thuis wedstrijd tegen 't Capproen op het programma. Een hele lastige want de uitwedstrijd werd met 4-5 gewonnen. Het zogenaamde worstel duel! De tegenstander uit Hellevoetsluis staat op de derde plaats in de poule en zou bij winst op ons nog tweede kunnen worden.

Een goede wedstrijd neerzetten was het doel en laten zien dat wij korfballend eigenlijk gewoon de betere ploeg zijn.

De hele wedstrijd was dit ook heel duidelijk te zien! Na de mooie en snelle 1-0 duurde het lang voordat de 2-0 werd gemaakt. Dit pas na een tactische wissel en na het missen van een paar mooi uitgespeelde kansen. Pas half in de tweede helft kon 't Capproen iets terug doen en werd het van 4-0 plotseling 4-2. Op zich schrokken we hier niet echt van want waar de kids echt in gegroeid zijn dit jaar is het rustig spelen en zoeken naar diegene die de kansen krijgt. Deze wedstrijd was dat Nathalie die niet verdedigd werd en met de goede afvang van Anne en Mayke kreeg zij (of zeg maar hij want ze speelde als heer) de kansen voor het schot. Van ver schoot ze dan ook de 5-2 binnen en waren de punten binnen.

Opnieuw een prima team prestatie! Het enige wat er eigenlijk nog aan ontbreekt is het afmaken van de kansen want die waren er vele... doorloopballen, een mooi genomen vrije bal, een strafworp. Eigenlijk had het gewoon 10-2 moeten zijn...

Met deze overwinning kan 't Capproen ons niet meer inhalen en zijn hebben we dus de tweede plaats binnen gehaald. In principe kunnen we nog kampioen worden. Beide wedstrijden zullen dan gewonnen moeten worden om gelijk te komen met Focus B1.

Deze wedstrijd staat op het programma voor 10 maart!