Wedstrijden > Focus B1 - Good Luck B1

Datum: 10 maart 2018
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck B1 beter dan de kampioen!

Nadat we twee weken geleden de kans op het kampioenschap verspeelden stond dan vandaag, 10 maart, de topper tegen de kampioen op het programma. Focus B1 tegen Good Luck B1. De vorige wedstrijd eindigde in een terechte overwinning voor Focus. Met 3-10 verloren we kansloos in de Gooye. Ondanks dat er helemaal niets meer op het spel stond wilden we revanche! En laten zien dat we niet voor niets tweede zijn geworden in deze poule.

De eerste tien minuten waren overduidelijk voor de ploeg uit Etten Leur. Good Luck begon te voorzichtig en al snel stond er een 2-0 achterstand op het scorebord. Gelukkig begon het toen beter te draaien en met 2 goede doelpunten van Sam werd de stand gelijk getrokken. Het werd een leuke spannende wedstrijd waarbij Good Luck echt de betere ploeg was. Er stond dan ook een prima en terechte voorsprong op het scorebord bij rust 3-4.

Het spel was goed! Good Luck draaide goed rond, wachtte geduldige op de kansen, verdedigde goed en rustig. Het was jammer dat Amy de strafworp erin gooide voordat de scheidsrechter floot want helaas ging de herkansing mis. Zo werd het verschil geen 2 doelpunten maar werd het weer gelijk. Het was duidelijk dat Focus het moeilijk had met het goed spelende Good Luck. Het vele publiek was redelijk stil. Bij een 5-6 stand kreeg Good Luck opnieuw een strafworp en dus de kans om de wedstrijd te beslissen. Helaas ging ook deze er niet in en werd het even later weer gelijk.

Een minuut of vijf voor tijd schoot Thijs zonder afvang de bal loepzuiver door de gele korf en stonden we weer voor 6-7. De druk van de kampioen nam toe en het onvermijdelijke gebeurde toch, in de laatste minuut werd de gelijkmaker gescoord en was de eindstand 7-7.

Jammer maar op zich wel terecht, we speelden niet voor niets tegen de kampioen! Het was een mooi duel tussen de terechte nummers 1 en 2 uit de poule waarbij de nummer 2 vandaag de betere ploeg was maar niet het gelukkigste in het afmaken van de kansen.

Op zich natuurlijk geen ramp, we hadden er vooraf geen rekening mee gehouden dat we zulke goede resultaten en zo’n goede vooruitgang zouden boeken! Het is op dit moment een team waarin iedereen z’n uiterste best doet en waarin ook iedereen even belangrijk is. Ieders kwaliteiten worden optimaal benut van lengte in de afvang, tot het brengen van rust, van snelheid tot afmaken. Het is echt leuk om te zien dat er zoveel plezier is in het spelletje.

We gaan dan ook met vol goede moed er op het veld weer tegen aan en hopelijk kunnen we dan weer voor het kampioenschap strijden.