Wedstrijden > Good Luck 1 - Stormvogels 1

Datum: 22 oktober 2005

Good Luck overtuigend de zaal in

Middelharnis. Zaterdag 22 oktober speelden de korfballers uit Middelharnis de laatste wedstrijd van de eerste helft van de veldcompetitie. Tegenstander was Stormvogels uit West-Kapelle, waartegen Good Luck in de uitwedstrijd 1 punt mee naar huis kon nemen. Bij goed weer en met wederom veel publiek begonnen beide ploegen moeizaam en zochten naar kansen. Daarbij waren er voornamelijk aan Good Luck zijde vele doelpogingen die allen niet doel troffen. Pas na zo'n 12 minuten opende Petra van der Valk voor Good Luck de score. Daarna ging het iets sneller, Stormvogels maakte nog gelijk, maar kon in de eerste helft geen vuist maken en de ploeg uit Middelharnis liep via snel combinatiespel uit naar een 7 - 1 voorsprong bij rust.

De tweede helft begon Stormvogels sterker dan Good Luck. Na enkele minuten kwam de ploeg uit West-Kapelle terug tot 8 - 4. Toch wist de formatie van coach Blok het doel weer wat makkelijker te vinden en met name het laatste kwartier gingen de ballen er wat makkelijker in. Met name combinaties tussen Jan-Willem de Vos en Nico Overduin en tussen Liesbeth Los en Heidi Kamerling leverden mooie doelpunten op. In de slotfase kwamen Leonie Noteboom en Rene den Bakker nog het veld in voor de licht geblesseerde Overduin en Los die gespaard konden worden. De overwinning kwam niet meer in gevaar en Good Luck voerde het tempo nogmaals op. De arbiter floot voor het laatst bij een klinkende en terechte 19 - 8 overwinning voor Good Luck. Opgemerkt mag worden dat alle spelers hebben gescoord, inclusief de wissels. Door deze overwinning staat Good Luck weer in de top 3 van de ranglijst en heeft het een goede reeks neergezet. Tevens gaat de ploeg van coach Blok met zelfvertrouwen de zaal in, waar Good Luck een klasse hoger speelt (landelijke tweede klasse). Good Luck 2 pakte tegen Stormvogels 2 verdiend de eerste punten van het seizoen.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (7), Nico Overduin (3), Jan-Willem de Vos (2), Britt Abbas (1), Rene den Bakker! (1), Jeroen Kars (1), Heidi Kamerling (1), Liesbeth Los (1), Leonie Noteboom (1) en Petra van der Valk (1).