Wedstrijden > Luctor 1 - Good Luck 1

Datum: 20 april 2019
Tekst: Rianne Tiggelman

Good Luck verliest topper met minimaal verschil

De selectie reisde af naar Terneuzen voor de topper tegen Luctor. In de eerste 11 minuten van de wedstrijd vielen er aan beide kanten geen doelpunten. De tactiek van Good Luck werkte, maar maakte zelf de kansen niet af. Het eerste doelpunt (strafworp) was wel voor Good Luck en kwam op naam van aanvoerder Arnold Jansen. Vanaf dat moment ging ook Luctor scoren. Zoals verwacht, gingen de ploegen gelijk op. De stand met rust: 4-4. Na rust was het Luctor die efficiënter aan de tweede helft begon. De Terneuzenaren sloegen een gat van 3 doelpunten. Door een goed aanvallend, maar zeker ook goed verdedigend Good Luck, werd het gat teruggebracht naar 0 (9-9). Luctor maakte vervolgens de 10-9. Met nog 12 minuten op de klok was er nog genoeg tijd, maar lukte het helaas niet om de gelijkmaker te scoren. Eindstand: 10-9.

Luctor is nu koploper in de poule. Op zaterdag 1 juni staat de return op het programma. Wint Good Luck die wedstrijd met meer dan 1 doelpunt verschil, dan zijn ze alsnog kampioen.