Wedstrijden > ADO 1 - Good Luck 1

Datum: 19 februari 2005

Good Luck verspeelt belangrijk punt!

's Gravendeel. Zaterdag 19 februari reisde de korfbalformatie uit Middelharnis af naar ´s Gravendeel voor de zeer belangrijke strijd tegen degradatie. De nummer 8 degradeert direct en de drie slechtste nummers zeven (van 8 poules) uit de landelijke tweede klasse degraderen ook naar de derde klasse. Vooraf was het plaatselijke ADO hekkensluiter in klasse 2G met 3 punten en Good Luck bezet de 6e positie met 7 punten. Het thuisduel had Good Luck overtuigend gewonnen. Good Luck miste basisspeelster Marjon Soeteman. Op haar plaats begon Myrna van Brussel.

ADO opende vanuit de eerste aanval de score en legde direct druk op de verdediging van Good Luck. Daarentegen begon Good Luck niet echt goed aan de strijd. Verkeerde passes en éénschotsaanvallen behoorden tot het beeld van de eerste 6 minuten. Vervolgens ging de strijd gelijk op, echter had het tweede aanvalsvak van Good Luck moeite met de afronding van de vele kansen. Het eerste aanvalsvak scoorde daarentegen vrij eenvoudig, waardoor de ploeg van coach De Leeuw met een 6 - 8 voorsprong de rust behaalde.

De tweede helft bleek nog een verergert beeld te geven dan de eerste. Verdedigend hield Good Luck het lang op slot, maar het tweede aanvalsvak kon de vele kansen wederom niet verzilveren. Hierdoor kwam ADO halverwege het tweede bedrijf op 8 - 8. Vervolgens werd het weer snel 8 - 10. Het beeld veranderde niet en ook de vier wisselspelers werden niet benut om de ban te breken! Vanuit een strafworp kwam Good Luck toch op een 9 - 11 voorsprong. Kort daarna werd ook nog de belangrijke 9 - 12 gemaakt. Een verschil van drie punten met nog zo´n 7 minuten op de klok moet normaal professioneel uitgespeeld worden. Voor de tweede maal lukte Good Luck dit wederom niet. Door enkele onnodige overtredingen en verdedigende fouten kwam ADO in de laatste minuut nog naast Good Luck. Vier doelpunten in 1 helft maken is dan ook duidelijk ondermaats en niet genoeg om te kunnen winnen.

Good Luck bezet door het gelijke spel van Sagitta tegen ACKC nog steeds de zesde positie. Door dit onnodige en slechte gelijke spel van Good Luck, maakt het zichzelf nog moeilijk in de strijd tegen degradatie. Er hadden vier punten bij moeten staan, maar door niet slim te korfballen zijn deze punten onnodig verspeelt. Met nog twee wedstrijden in het verschiet zal Good Luck dan ook nog alles uit de kast moeten halen om degradatie te voorkomen, waarbij het ook nog enigszins afhankelijk is van andere ploegen in de tweede klasse. Aanstaande zaterdag speelt Good Luck om 14.15 uur tegen nummer drie Merwede uit Sliedrecht.

Doelpunten Good Luck Marcel Kievit (5), Jan-Willem de Vos (3), Britt Abbas (2), Liesbeth Los (1) en Arjan Zondervan (1).