Wedstrijden > Oranje Wit 5 - Good Luck 2

Datum: 19 februari 2005

Wederom geen kans voor Good Luck 2 tegen Oranje Wit

Op zaterdag 19 februari speelde Good Luck 2 uit bij Oranje Wit 5. De heenwedstrijd in Dirksland werd dik verloren. Toen werd het 7 - 23. Men hoopte het in Dordrecht wat beter te doen. Oranje Wit 5 had de laatste wedstrijden niet meer zo overtuigend gewonnen als voorheen. Redenen hiervoor waren niet bekend, maar Good Luck kon hier in ieder geval hoop uit putten. Bij Good Luck begonnen Myrna van Brussel, Sander Kievit en Gijsbert Gille op de bank.

Good Luck begon niet goed aan de wedstrijd. Plaatsfouten werden doorzien door de Dordtenaren en men kon maar moeilijk een fatsoenlijke aanval opzetten. Oranje Wit liet gelijk zien dat de Good Luck-ers zich maar geen illusies moesten maken om met een goed resultaat huiswaarts te keren. In korte tijd werd het 4 - 0 en leek het een donkere avond te gaan worden. Toch kwam Good Luck weer even in de wedstrijd, de marge werd teruggebracht naar één; 6 - 5. Eerlijkheid gebied te zeggen dit ook vooral aan de thuisploeg lag, die kans na kans om zeep hielpen. De hoop kwam weer een beetje terug bij de ploeg van Wilko Kattestaart, maar Oranje Wit liep vlak voor rust alweer uit naar 10 - 5.

Ook in de tweede helft liep Oranje Wit verder uit. De zeer onzeker fluitende scheidsrechter hielp hierbij nog een handje. Bij een herhaalde overtreding van Good Luck had hij de bal op de stip moeten leggen. Hij gaf echter een vrije bal. De ploeg uit Dordrecht smeekte om een strafworp en die besloot hij toen toch maar te geven. Veel invloed op de wedstrijd zou de inbreng van de scheidsrechter niet hebben, daar Oranje Wit simpelweg veel beter speelde dan Good Luck. Het grote verschil zat hem in de ervaring. Een aantal spelers van Oranje Wit heeft op zeer hoog niveau gekorfbald en hier was het jonge team van Wilko Kattestaart duidelijk niet tegen opgewassen. De wissels werden nog ingebracht, maar konden - ondanks drie doelpunten van Sander Kievit - het wedstrijdbeeld ook niet veranderen. De eindstand was dan ook niet echt om vrolijk van te worden; 26 - 10.

Deze wedstrijd zal men maar gauw moeten vergeten. Ondanks alle goede bedoelingen werd het weer een grote nederlaag tegen Oranje Wit. Good Luck is echter nog altijd in strijd met Scheldevogels en KCC om de derde plaats in de poule. Hiervoor zal er wel gewonnen moeten worden van Scheldevogels en van het reeds gedegradeerde De Voltreffers. A.s. zaterdag speelt Good Luck 2 thuis tegen Scheldevogels 2 om 15.20u.

Doelpunten Good Luck: Sander Kievit (3), Arie Jan Hartensveld (2), Ingmar Adam (2), Myrna van Brussel (1), Thea Melaard (1) en Gijsbert Gille (1)